• carri83

Ni som har ont i magen efter snittet se hit!

Jag fick akut kejsarsnitt i september.
    I januari började jag söka hjälp för att se om min onda mage var "normal" efter så lång tid.
    Jag kände av magen konstant, råkade min baby sparka mig på skötbordet eller om jag råkade gå in i vagnen var det en pina.
    Om jag handlade medeltunga kassar hade jag ont flera timmar efter osv...
    Ringde barnmorska direkt: "Det har gått för lång tid sedan ditt snitt så vi kan inte hjälpa dig här, vänd dig till din vårdcentral"
    På vårdcentralen: "Det är ju inget akut så du kan få en tid om 3,5vecka..."
    Jag kom dit, en doktor kände på mig och sa att det inte verkade normalt att ha så ont så lpngt efter så hon skulle skicka en remiss.

2v senare fick jag ett brev där det stod att jag skulle få en tid inom 90dagar....
    Pratade med en tjejkompis som är sjukgymnast och frågade om jag ville testa ett nytt tejp som hon använder på sina patienter som gjort axel/knäoperationer.
    Tejpet skulle minska smärtan, läka på insidan och få ner svullnaden.
    Visst det lät lite hokuspokus, men det kunde ju inte göra det värre iallafall.
    Nu sitter jag här 3v senare fortfarande med tejp på magen men har inte ont längre.
    Svullnaden har gått ner markant och jag kan göra allt utan att känna av magen.
    Rekommenderar starkt att ni som har ont tar kontakt med sjukgymnaster som tejpar.
    Jag har fortfarande inte varit hos läkare...fått tid 29/4...men tror inte att jag kommer att gå dit.

• Svar på tråden Ni som har ont i magen efter snittet se hit!
  • pollux

Oj vad är det för magisk tejp? Låter ju spännande :) Jag blev akutsnittad i augusti och jag har inte några besvär av det direkt, men lite öm och svullen är jag allt fortfarande...

• carri83

Det är en sorts sjukhustejp som sjukgymnaster använder.
    Det är tydligen ganska nytt, men det funkar tycker jag iallafall.
    Tejpen används på ärr för att det ska läka inuti, dra ihop sig och minska svullnad.
    Hon hade använt den på knä/axelskador tidigare, men jag tyckte att det var värt ett försök.
    Jag är supernöjd, men man kan inte köpa den själv tyvärr utan den säljs bara till vårdpersonal.
    Hör med någon sjukgymnast om du känner till nån eller befinner du dig i Malmöområdet kan du mejla så kan du få kontakt med henne. mvh/C

Svar på tråden Ni som har ont i magen efter snittet se hit!