• WSalma

Från vilken ålder passar ett barnkök?

Vi har fått en massa fina saker till vår baby av bekanta och vill gärna göra något fint tillbaka. Deras dotter fyller snart ett år och vi funderade på att bygga ett fint barnkök till henne. Men från vilken ålder passar egentligen ett barnkök? De kan ju leka länge med dem, men det känns också lite trist att ge något som hon inte alls uppskattar förrän om flera år...

• Svar på tråden Från vilken ålder passar ett barnkök?
  • mamma till tre busungar

Från 1,5-2-årsåldern skulle jag säga. Vilken fin present!

• WSalma

Så det är inte på tok för tidigt att ge det som ettårspresent då? Det kan hända att vi ändå överlämnar presenten lite senare, då de ska på semester och vi ska få vår baby nästan precis då.

• mamma till tre busungar
    WSalma skrev 2011-04-03 14:00:37 följande:
    Så det är inte på tok för tidigt att ge det som ettårspresent då? Det kan hända att vi ändå överlämnar presenten lite senare, då de ska på semester och vi ska få vår baby nästan precis då.
    Det tycker jag inte även om det nog dröjer något halvår-år innan det blir så jättemycket lekande i det.
  • Izap

Min ettåriga son älskar sitt micki-kök! Han hat haft det ganska länge men det var först för ett par månader sen han började uppskatta det. Han öppnar och stänger ugnsluckan 300 gånger, plockar i och ur saker och står vid spisen och bara pillar på plattorna. Han kan hålla sig sysselsatt ett bra tag!
    Men sen är det klart att barn leker med det på ett annat sätt senare. Han lagar ju inte mat precis! :)
    Så jag tycker inte det är för tidigt!

Svar på tråden Från vilken ålder passar ett barnkök?