• kramizar79

Nytt MF el va e det? 3 Mf bakom mig..

Hej! Jag har varit med om 3 MF på sju månader å igår trodde ja det va dax för ett fjärde! Jag började blöda som man gör vid en mens men inte lika mycket sen efter ca 2 timmar så slutade den!? Sen va det väldigt lite blodblandade flytningar å idag e det ytterst lite ( nästan inte synbart)..

Vad e detta??Jag gjorde ett VUL i torsdags om det har nått med saken att göra? har svårt att åka in till KK idag för min man jobbar å ja har en son på 3 år! Så imorgon ska ja boka en tid där jag gjorde VUL el så får jag åka till KK.. men jag undrar bara om någon har varit med om detta?? Kan det va ett nytt MF?

• Svar på tråden Nytt MF el va e det? 3 Mf bakom mig..
  • Hoppfull84

fy vad jobbigt för dig, det kan vara ett nytt mf, men det kan också vara en reaktion på VUL'et.
    jag fick en kraftig blödning efter en gynundersökning i v 12, sedan blödde jag var/varannan dag fram till v 17, åkte in och gjorde UL flera gånger för att se om allt var ok, och hade turen att allt var som det ska. är nu i v 32. hoppas att det är samma sak för dig. att det är VUL undersökningen och retat upp något som börjat blöda men att det inte är något som kommer påverka själva graviditeten.
    enda sättet att veta är väl tyvärr att åka in för ett ultalljud så de kan de var blödningen kommer ifrån. lycka till imorgon!

• kramizar79

Å tack snälla för du svarade! Jo ja vet varken in el ut! Men det ja vet att de andra MF startade inte så här ( tre Mf på helt olika sett men inte så här).. Å ja har  fortf kvar gravsymtomen det e förhoppningsvis ett +.. För så här lite blödde ja aldrig med de andra..

• Hoppfull84

fy, vet hur jobbigt det är att gå och oroa sig. vilken vecka är du i?
    jag fick ibland rätt kraftiga blödningar typ som en rejäl mens, medans andra dagar var det bara som en brun flytning.
    har ett MA bakom mig som inte upptäcktes förrän kring v 12, så var också väldigt orolig under första halvan av graviditeten.
    såg de fostret på VUL'et?

• kramizar79

När ja gjorde VUL ( itorsdags) så va ja 5+4 å då såg läkaren  en fostersäck å kanske en gulesäck ( han tyckte att han såg en en liiten gulesäck ).. Men han sa att det va helt normalt eftersom det va så tidigt.. Men redan då fick ja ju massa tankar i huvudet.. Fick en ny tid den 19april men måste göra nått nu känner ja nu.. Men om nu inte blödningen startar igen  *peppar, peppar* så vet ja inte va ja ska tro!?

• Hoppfull84

tyvärr kan det ju vara svårt att säga något konkret innan v 7-8 någonting.. vet att det måste kännas som en evighet dit men det är ju först då man brukar kunna se hjärtaktivitet tydligt. hoppas ni får se något på undersökningen iaf. annars är det nog tyvärr bara att försöka vila och hoppas att veckorna går fort och att kroppen sköter sig som den ska.

• kramizar79

Idag går ja in i v7 ( 6+0 ) Men om jag får en tid där ja har varit förut så kanske de kan se nått!? För ja bor i Göteborg å på Shalgrenska så kommer de inte ens ta in mig ( Kommer ihåg hur det har varit de andra gångerna så det e inte ens värt att chansa).. Ringa kanske ja kan göra å fråga dem..Vet inte hur ja ska orka detta..

• kramizar79

hej igen! Nu har ja varit å gjort ett VUL, å läkaren s att allt ser bra ut ( fostersäck å gulesäck växer som de ska) . Men hon tror att jag väntade tvillingar å att en har dött  ( hon förstod inte varför läkaren i torsdags inte hade sagt nått om det )! Men  kan det  varit så att han inte såg nått då? Iaf så ser att bra ut, så jag kan andas ut ( för den här gången )..

• Hoppfull84
    kramizar79 skrev 2011-04-04 11:22:37 följande:
    hej igen! Nu har ja varit å gjort ett VUL, å läkaren s att allt ser bra ut ( fostersäck å gulesäck växer som de ska) . Men hon tror att jag väntade tvillingar å att en har dött  ( hon förstod inte varför läkaren i torsdags inte hade sagt nått om det )! Men  kan det  varit så att han inte såg nått då? Iaf så ser att bra ut, så jag kan andas ut ( för den här gången )..
    vad skönt! släpp all den där oron nu och försök börja glädjas åt att du är gravid! lycka till och grattis!
  • kramizar79

Jo ja ska försöka! Men med 3MF i ryggen e det svårt  ( försöker intala mig om att allt kommer att gå bra denna gång ).. Tack för ditt stöd!

• Pussakaninen

har bara läst ditt inlägg och jag kan säga att jag hade liknande när jag precis hade blivit gravid, en mindre blödning. Tappa inte hoppat innan du vet säkert :) dock måste jag säga att 3 MF är ganska mycket, men vi får hoppas att allt kommer i tre som de brukar säga ;)

Ung & Gravid -Bebis i Augusti www.mylovingbaby.blogg.se
Svar på tråden Nytt MF el va e det? 3 Mf bakom mig..