• infragilis

Hur få fyramånaders att ta flaska?

Hej, det är så här att jag har helammat hela tiden och tänker egentligen fortsätta med det, bortsett från att jag extrajobbar under helgen för att få ekonomin att gå ihop. Då vore det ju bra om min man kunde ge bebin mat (vi har köpt färdigblandad babysemp 1)...

Problemet är att bebin inte förstår hur den ska göra. Den blir arg och till slut skitförbannad och bara skriker med sprutande tårar. Rynkar på näsan Vi köpte calma för att vanliga nappar inte fungerade, men bebin vägrar ha nappen i munnen enligt instruktionerna så det fungerar inte bra det heller.

Vore jättetacksam för tips om hur man lär att ta flaska!

• Svar på tråden Hur få fyramånaders att ta flaska?
  • mysan13

Prova olika flaskor, kanske?
    Min dotter vägrade t.ex. Avent, men gick bra med ett annat märke. Nu kan jag för mitt liv inte minnas vilket märke det var, men det var iaf en flaska som det rann ganska lätt från, till skillnad från Avent.

• caroline88

Min dotter vägrade MAM, så jag testade eska med de runda napparna till! Då tog hon. Nu tar hon vilken som helst :)

• lilla hej

Tips är bara att försöka och försöka, prova olika sorters flaskor. Tyvärr är det väl så att en del barn inte gillar innehållet heller vilket jag tror är fallet med min dotter som vägrat allt innehåll i nappflaskor förutom vatten, då suger hon men skulle jag stoppa i ersättning eller välling tuggar hon bara på sugdelen...

Hoppas det löser sig för dig! 

Älskade ungen har fått en lillasyster
  • infragilis

Tack för råden!

Jag fattar inte, varför skulle det göra skillnad vilken flaska man använder?

Nu har i alla fall min kloke make kommit på att om jag lär barnet att ta flaskan, så kan maken sedan lära barnet att även han kan ge mat. Enligt teorin att bebin är vanare vid mig och sugande som kombination. Flört Jag fick nyss bebin att suga runt fem tag på flaskan efter att jag ammat den till den nästan sov. Skål

• infragilis
    enmamma skrev 2011-04-01 23:34:58 följande:
    Bröstmjölk på flaska, då luktar och smakar det bekant.
    Jo, om den är nypumpad. Annars luktar och smakar den surt hur vi än värmer.
  • lilla hej

Olika flaskor har olika sugdel precis som nappar. Det är väl en smaksak vilken bebisen gillar bäst.

Älskade ungen har fått en lillasyster
  • cicci85

Min bebis tog inte heller flaska. Provade att ge honom ersättning ur kopp och när han lärt sig tycka om det så gick det bra att ta flaska.

• caroline88

Olika flaskor-olika former på nappen! Därför ska man prova olika flaskor

• Takhiza

Den här har vi använt: www.mambaby.com/index.php&RefStoryID=26960&ProductID=107
    och den funkade direkt! Något med just den nappen som han gillar och han har inte fått problem med för mycket luft (som storebror fick när han var liten)

• merenwen
    infragilis skrev 2011-04-01 23:44:42 följande:
    Inte om den förvaras och värms på rätt sätt. Ni micrar den väl inte?
  • Takhiza
    infragilis skrev 2011-04-01 23:44:42 följande:
    Inte om ni fryser den direkt när den är pumpad och värmer i vattenbad
  • merenwen
    Takhiza skrev 2011-04-02 20:50:48 följande:
    Eller kyler bara...håller sig 3 dygn i kylen.
  • infragilis
    merenwen skrev 2011-04-02 20:49:24 följande:
    Inte om den förvaras och värms på rätt sätt. Ni micrar den väl inte?
    Klart vi inte gör. Vattenbad.
    Takhiza skrev 2011-04-02 20:50:48 följande:
    Jo, blä.
Svar på tråden Hur få fyramånaders att ta flaska?