• theappleofmyeye

Ska lämna bort mitt marsvin, har ångrat mig!

Hej!

Jag har satt ut en annons om mitt marsvin som jag inte kan ha kvar längre (innan nån hoppar på mig så har jag haft TVÅ marsvin, men den ena gick bort i vintras..)

Förra veckan ringde det en kvinna som ville ge henne till sina barn (de verkar gå på dagis)
    Hon skulle kommit den här veckan, men då kunde hon inte efter jobbet eftersom hon skulle hämta barnen. Hon ville hämta dem vid 16, jag slutar jobba 16 och ville gärna ha tid på mig att fixa rent buren osv.
    Hon skulle hämtat marsvinet i nu i helgen som kommer (hennes förslag) och nu har hon ställt in det med och ska komma nästa vecka. Jag blir lite trött..

Idag fick jag ett så fint långt mail som en pappa hade skrivit. Hans dotter ville så gärna ha ett marsvin, hon är elva år och har haft en kanin men den dog tyvärr i höstas. Han skulle köpa ett till marsvin (de ska vara två) och lät så himla trevlig! Dottern hade skött kaninen så himla bra, hon har läst jättemycket om marsvin och funderat länge.

Nu har jag ångrat mig. Han lät så intresserad (föreslog en fika också om jag ville veta mer om familjen) och åhh...

Hur fan gör jag? De andra verkar ointresserade, men hur förvandlar man ett ja till ett nej?

Rörigt det blev, hoppas nån fattar ;)

• Svar på tråden Ska lämna bort mitt marsvin, har ångrat mig!
  • KMJ

Tycker du bara ska säga att du ångrat dej angående marsvinet till mamman, hon verkar oseriös, tycker inte att du måste ha någon särskilld anledning till varför du ångrar dej.

Hade mamman tänkt skaffa ett till marsvin på annat sätt? För de ska ju vara minst två.

• Lena

du skulle ju kunna säga att du ger henne en chans till annars säljer du den till någon annan.

• theappleofmyeye
    KMJ skrev 2011-03-29 21:54:12 följande:
    Tycker du bara ska säga att du ångrat dej angående marsvinet till mamman, hon verkar oseriös, tycker inte att du måste ha någon särskilld anledning till varför du ångrar dej.

Hade mamman tänkt skaffa ett till marsvin på annat sätt? För de ska ju vara minst två.
    Ja vafan vill man ha något så anstränger man sig väl för att hämta det också?

Jag är så in i helsikes konflikträdd och vi jobbar på samma företag så vi känner ju igen varann..
    Jag påpekade både i telefon och i annonsen att jag hade kravet att Lili skulle få en kompis och det lovade hon. Men det kan man ju aldrig veta.
  • Toppen9

Jag tycker att du kan säga nej till mamman just eftersom hon verkar oseriös och skjuter på det hela tiden. Som det låter verkar det andra alternativet mycket bättre för marsvinet.

• theappleofmyeye
    Lena skrev 2011-03-29 21:56:13 följande:
    du skulle ju kunna säga att du ger henne en chans till annars säljer du den till någon annan.
    Ja funderade också på det.. Det är ett liv det handlar om. Inte en leksak!
  • Lotten 66

Jag hade valt att ge det till pappan för han verkar mycket mer seriös. Tycker du bara kan säga att du ångrat dig. Du måste ju göra det som du tror blir bäst för ditt marsvin o jag tror att en 11 åring fixar det bättre än barn som går på dagis.

• Alexandra77

Du måste nog våga ta konflikten, marsvinet ska inte komma till ett dåligt hem för att du inte vågar säga att du ångrat dig. Ge det inte till mamman som ska ge det till sina dagisbarn!

• skorpionen80

Om du är rädd för konflikt och om du kommer möte henne i jobbet etc så säg att tyvärr så har marsvinet vandrat vidare till andra sidan, du hittade henne i buren en morgon bara...

Funkar sålänge hon inte känner den nya ägaren till marsvinet ;)

• Alexandra77
    skorpionen80 skrev 2011-04-20 19:30:43 följande:
    Om du är rädd för konflikt och om du kommer möte henne i jobbet etc så säg att tyvärr så har marsvinet vandrat vidare till andra sidan, du hittade henne i buren en morgon bara...

Funkar sålänge hon inte känner den nya ägaren till marsvinet ;)
  • Alexandra77

Passa på att informera mamman(som förmodligen kommer skaffa marsvin ändå) att dom ska vara två och att barn i dagisåldern inte själva kan ta ansvar för ett levandes djur. Djur är inga leksaker Skrikandes

• Alexandra77
    tompatiger skrev 2011-04-20 19:34:27 följande:
    Men seriöst... Marsvin!!!
    Väx upp!
    Vad menar du?
  • Anna83a

Jag tycker att du ska vara ärlig och säga till den första köparen att du har ändrat dig o valt en annan köpare. Vad ska hon göra liksom? Du har ju inte fått några pengar eller skrivit på nåt avtal. Skitsamma om hon blir sur. Följ ditt hjärta!

• Fröken Susidus

Varför inte bara säga till kvinnan att nu dök det upp en intressent som var villig att komma på en gång och som erbjöd ett bra hem och därför valde du det hemmet istället?
    Jag menar, oavsett om det gäller en soffa eller ett marsvin så kan man ju inte dra ut på det i det längsta utan att förlora sin chans.. Tycker jag.

Svar på tråden Ska lämna bort mitt marsvin, har ångrat mig!