• Maddiss

bekymmersrynka och restylane?

Någon som fixat bekymmersrynkorna mellan ögonbrynen med restylane? Hur mycket behövs, vad kostar det och hur ofta behöver man fylla på?

• Svar på tråden bekymmersrynka och restylane?
  • Bobbylina

Det undrar jag oxå!

*31/3-07 Melwin * 5/10-08 Elias*
  • VannisV

Nej, inte jag, men just i glabellan så är botox det allra bästa, men under tiden kan man ju fylla i filler, innan vecket gett med sig.
    Kostar; Dyrt  Hur mycket; Beror ju på hur djup rynka

• Kina33

Hej Maddiss,

jag rekommenderar Botox för glabella (arg-rynkan mellan ögonbrynen). För Botox behandlar själva orsaken till rynkan, rstylan och liknande fillers fyller bara ut den. Har du riktigt kraftig rynka kan man kombinera dessa två (vilket jag funderar på).

Botox, som jag gör, kostar från 2000 kr på www.citylaser.se i Göteborg, och de är väldigt billiga, räkna med 2500 minst.

Hållbarheten är olika men från tre månader och uppåt och längre tid för varje gång du gör en injektion.

En effekt av Botox som många glömmer bort är att spänningshuvudvärken försvinner :D

Lycka till!

• VannisV
    Kina33 skrev 2011-04-04 22:47:05 följande:
    Hej Maddiss,

jag rekommenderar Botox för glabella (arg-rynkan mellan ögonbrynen). För Botox behandlar själva orsaken till rynkan, rstylan och liknande fillers fyller bara ut den. Har du riktigt kraftig rynka kan man kombinera dessa två (vilket jag funderar på).

Botox, som jag gör, kostar från 2000 kr på www.citylaser.se i Göteborg, och de är väldigt billiga, räkna med 2500 minst.

Hållbarheten är olika men från tre månader och uppåt och längre tid för varje gång du gör en injektion.

En effekt av Botox som många glömmer bort är att spänningshuvudvärken försvinner :D

Lycka till!
    Jag tycker att hållbarheten för Botox blir mindre ju längre man håller på, numera injecerar jag varannan månad. 
  • Maddiss

Tack för svaren! Jag är lite rädd för botox och vet inte om jag vill ge mig på det, fast jag vet att det ger bra effekt. Därför frågade jag om restylane..Får se hur jag gör då. 

• hellokitty77

Tjejer tjejer tjejer ;)

För er som tycker det är läskigt med botox eller restylane ex som jag.... eller tycker det blir dyrt i längden eller av andra anledningar så finns det något annat på marknaden som reducerar runkor och linjer på djupet utan smärtor. Det är bra mycket billigare men effektivt och praktiskt, behagligt och det viktigaste av allt man ser resultat på bara en behandling.
    Jag är supernöjd!!!
    Kontakta mig om ni vill veta mer så får ni mer information.

• hellokitty77
    hellokitty77 skrev 2011-04-16 22:27:18 följande:
    Tjejer tjejer tjejer ;)

För er som tycker det är läskigt med botox eller restylane ex som jag.... eller tycker det blir dyrt i längden eller av andra anledningar så finns det något annat på marknaden som reducerar runkor och linjer på djupet utan smärtor. Det är bra mycket billigare men effektivt och praktiskt, behagligt och det viktigaste av allt man ser resultat på bara en behandling.
    Jag är supernöjd!!!
    Kontakta mig om ni vill veta mer så får ni mer information.
    ha ha ska självklart stå RYNKOR i inlägget... =)
  • Kina33
    VannisV skrev 2011-04-05 15:02:51 följande:
    Jag tycker att hållbarheten för Botox blir mindre ju längre man håller på, numera injecerar jag varannan månad. 

Är det sant?

Men, va skumt.. aldrig hört om. hur länge har du hållit på?

• SofieTrinh

För att förhindra uppkomsten till rynkan och i viss mån släta ut den: botox. Man får en viss klaustrofobisk känsla av botox i början, men det släpper efter ett tag. Jobbigt är det dock när det är soligt ute och man inte kan rynka ögonbrynen, då rnkar man näsan istället! =)

För att fylla ut den om den är djup så är det restylane och liknande som gäller. Jag rekommenderar Stylage vilket håller mycket längre. Körde restylane i läpparna tidigare men efter tre månader var det helt borta. Nu är det fyra månader sedan jag gjorde stylage och det är fortfarande mycket kvar. 

• SofieTrinh

Stylage L kan man använda på djupa rynkor och då håller det 9-12 månader. kostar 3300 kr. Kolla på www.smihl.se

Författare från Varberg. Skriver jag mer blir jag väl avstängd. =)
  • Maddiss
    SofieTrinh skrev 2011-05-02 23:10:06 följande:
    För att förhindra uppkomsten till rynkan och i viss mån släta ut den: botox. Man får en viss klaustrofobisk känsla av botox i början, men det släpper efter ett tag. Jobbigt är det dock när det är soligt ute och man inte kan rynka ögonbrynen, då rnkar man näsan istället! =)

För att fylla ut den om den är djup så är det restylane och liknande som gäller. Jag rekommenderar Stylage vilket håller mycket längre. Körde restylane i läpparna tidigare men efter tre månader var det helt borta. Nu är det fyra månader sedan jag gjorde stylage och det är fortfarande mycket kvar. 
    Intressant att höra någon med mycket erfarenhet, tackar!
  • SofieTrinh

fråga på mer om det är nåt du undrar över =)

• mrsplupp

jag har oxå botox i argrynkan, men fick göra om det för första gången vart det inge bra och tog inte ordentligt.
    andra gången blev det bättre, men ska på tutch up nu i veckan, vill ha lite mer.
    tyvärr har min rynka mellan ögonbryna blitt så djup att även om botoxen tar bort att jag inte spänner mer så måste jag nog lägga fillers åxå för att få bort det helt...det är lite trisst...

• Chavale

Jag rekommenderar i första hand Botox för bekymmersrynkan. Men det beror ju förstås på hur djup rynkan är. Brukar gå till Dr Adel Haghjoo  sedan tre år tillbaka på Adel Estetik och få det fixat. Bra priser och proffsigt gjort. 

Restylane använder jag däremot vid rynkorna kring munnen, dessa finns där oavsett om jag rör på munnen eller inte. Då passar filler bra, så som jag har förstått det. Det som är bra med Restylane eller annan filler är att det normalt håller längre (minst 6 månader) än Botox ( 3-6 månader) men man får höra lite vad läkaren bedömer., vilken typ av rynkor man har. 

Svar på tråden bekymmersrynka och restylane?