• Tvillingmamma09

Varför ska bonusföräldern med på dagismöte????

Åååh jag är så arg. Både jag och mitt ex har nya förhållanden sedan höstas. Imorgon har vi första utvecklingssamtalet på dagis och nu har han mage att skicka ett sms och fråga om hans nya får följa med oxå!! Asså jag har inget emot henne som person men hon är fortfarande ett känsligt ämne för mig då jag hade känslor kvar för exet då han träffade henne osv samt jag är livrädd att hon ska ta min plats som mamma.

Har han rätt att ta med henne???

• Svar på tråden Varför ska bonusföräldern med på dagismöte????
  • delfinen80

Hm... svårt läge..
    Hon vill säkert bara väl och bryr sig om erat barn.. Men samtigt så är det ju upp till dig och ditt ex att bestämma.. Så jag tycker att du ska säga att du inte tycker det är okey just nu...Har själv en bonusdotter, men tror aldrig att jag har varit med på något möte med henne (men uppträdanden och avslutningar har jag varit med på) eftersom hon redan har 2 föräldrar som kunde gå..

♥Mina Ungar Är Mitt Liv♥
  • Linda1976

Kanske du kan sätta ditt barn i första rummet. Var glad att han har en extra vuxen i sitt liv som är intresserad av vad som händer på förskolan.

Och f ö så är det din dåliga självkänsla som gör att du tror att hon tar över. Varför tror du det? Ditt barn har bara en mamma, men om han/hon får ännu en vuxen som älskar henne/honom och finns där, så är det väl bara bra.

Nä, skärpning ts! 

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Tvillingmamma09

Asså jag tar inte med min nya för han är inte mina barns pappa, och varför ska bonusföräldrarna med och prata om inskolningen som dom inte ens var med på?

• Tinnys

Jag tycker att just utvecklingssamtal ska bara vårdnadshavarna gå på. Jag hade inte tyckt att det var okej att mitt ex nya var med på. Nu har de aldrig kommit på den tanken så det har aldrig varit ett problem, det är hans och mitt barn inte hennes.

• Balahir
    Linda1976 skrev 2011-03-27 19:17:43 följande:
    Kanske du kan sätta ditt barn i första rummet. Var glad att han har en extra vuxen i sitt liv som är intresserad av vad som händer på förskolan.

Och f ö så är det din dåliga självkänsla som gör att du tror att hon tar över. Varför tror du det? Ditt barn har bara en mamma, men om han/hon får ännu en vuxen som älskar henne/honom och finns där, så är det väl bara bra.

Nä, skärpning ts! 
  • Balahir
    Tinnys skrev 2011-03-27 19:19:49 följande:
    Jag tycker att just utvecklingssamtal ska bara vårdnadshavarna gå på. Jag hade inte tyckt att det var okej att mitt ex nya var med på. Nu har de aldrig kommit på den tanken så det har aldrig varit ett problem, det är hans och mitt barn inte hennes.
    så man får inte vara delaktig i sin egen familj? ska alla nya patner bara igonerar dagis/skola/jobb för alltid för att de inte är bio?
  • Marnet

Men om du oxå har ett nytt förhållande kanske de e dags att släppa o gå vidare!? De finns ingen som kan ta din plats som mamma, försök se de positivt ditt/dina barn har ju dubblet så många som finns där för dom o stöttar!!

Mina barn har en bonusmamma som dom tycker jätte mycket!! O jag tycker de e jätte kul för barnen! Ska din nya med? Varför/ varför inte? Bor ditt ex o den nya ihop?

• SilverLadyG

bonuset ska inte blanda sig in mellan saker hon inte har med att göra som ert barn! Hon självklart får bry sig men det där är att gå för långt så snabbt i deras förhållande!

• Millicent

Finns det någon anledning att hon följer med? Om barnet har någon problematik så kanske det eventuellt fyller någon funktion men annars förstår jag faktiskt inte vad hon ska dit och göra. Är hon svartsjuk och vill inte att han ska träffa dig? Är han rädd för dig och vågar inte komma dit själv?

Säg nej med gott samvete. Det skulle jag ha gjort.

Sen hoppas jag att ni i övrigt kommer att komma överens, att dina osäkeretskänslor och så försvinner framöver men det tar ofta några år att landa efter en separation och hitta bättre samarbete. Ingen kan ta din plats som mamma.

• SilverLadyG
    Linda1976 skrev 2011-03-27 19:17:43 följande:

Nä, skärpning ts! 
Svar på tråden Varför ska bonusföräldern med på dagismöte????