• dragonesse

Hur lång tid tog det att få syskon?

Jag har pco och blev gravid på andra kuren Pergotime, som var en dubbelkur. Har börjat fundera lite smått på syskon. Hur lång tid tog det för er att få till ett syskon, och behövde ni behandling eller gick det ändå?

(¯`°?.¸ popcorn79.blogspot.com ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Hur lång tid tog det att få syskon?
  • Cincy

Blev gravid spontant första ägglossningen efter förlossningen. Tyvärr slutade det i ett missed abortion, säkert pga influensan jag hade då. Fick sponant mens igen nu efter missfallet och har precis knaprat Pergotime (de tyckte det var lika bra), VUL:at och .... hehe... ja så vi får se om det tar sig.

• dragonesse
    Cincy skrev 2011-03-28 10:10:01 följande:
    Blev gravid spontant första ägglossningen efter förlossningen. Tyvärr slutade det i ett missed abortion, säkert pga influensan jag hade då. Fick sponant mens igen nu efter missfallet och har precis knaprat Pergotime (de tyckte det var lika bra), VUL:at och .... hehe... ja så vi får se om det tar sig.
    Åh, vad tråkigt att höra om ditt MA! Hoppas att det tar sig för er snart!

Jag har bara haft en mens efter förlossningen, den kom exakt tre månader efter förlossningen och det var tre veckor sen, så vi får se när nästa mens kommer. Min cykel innan graviditeten var 28-90 dagar typ... vi kör oskyddat redan nu, men vill väl kanske vänta någon månad till innan det tar sig... Jag vill gärna köra igång på riktigt direkt i höst när kliniken öppnar efter semestern, ska försöka få min man att vilja samma sak! Vi har ju ändå båda två valt att köra oskyddat, så allt kan ju hända...
  • JWN

Vi blev gravida spontant  ett år efter första och då hade jag haft mens 6 gånger typ....

Första åt jag pergotime, men blev spontant gravid mellan ett par kurer efter att ha gått ner i vikt.

• anna h29

För oss har det tagit 1,5 år. Jag har ätit enkel och dubbel kur pergotime utan att ha fått ägglossning. Men jag och min gynekolog har kommit på ett knep som funkar för mig - om jag äter p-piller (Yasmin) och sen slutar, så får jag en ägglossning och en mens och sen är det stopp. Så jag har helt enkelt provocerat fram ägglossning genom att äta p-piller och sluta. Ägglossningen inträffade då på dag 21 och mensen kom dag 35. Jag går in i v 9 imorgon och är oändligt glad och tacksam! Jag blev gravid med vår dotter som är född 2006 på samma sätt, bara med skillnaden att jag visste inte om det. Det tog sig direkt efter att jag slutat med p-piller och jag hann inte ens få en mens emellan. En vansinnig flax helt enkelt.

• dragonesse
    JWN skrev 2011-03-28 20:26:52 följande:
    Vi blev gravida spontant  ett år efter första och då hade jag haft mens 6 gånger typ....

Första åt jag pergotime, men blev spontant gravid mellan ett par kurer efter att ha gått ner i vikt.
    Vad roligt att höra! Jag kämpar med min vikt nu, hoppas det ger resultat!
  • dragonesse
    anna h29 skrev 2011-03-28 20:30:57 följande:
    För oss har det tagit 1,5 år. Jag har ätit enkel och dubbel kur pergotime utan att ha fått ägglossning. Men jag och min gynekolog har kommit på ett knep som funkar för mig - om jag äter p-piller (Yasmin) och sen slutar, så får jag en ägglossning och en mens och sen är det stopp. Så jag har helt enkelt provocerat fram ägglossning genom att äta p-piller och sluta. Ägglossningen inträffade då på dag 21 och mensen kom dag 35. Jag går in i v 9 imorgon och är oändligt glad och tacksam! Jag blev gravid med vår dotter som är född 2006 på samma sätt, bara med skillnaden att jag visste inte om det. Det tog sig direkt efter att jag slutat med p-piller och jag hann inte ens få en mens emellan. En vansinnig flax helt enkelt.
    Det är det jag är rädd för, att det ska ta lika lång tid att få tvåan som ettan. Därför vill jag börja försöka snart, trots att vår son bara är 4 månader. Härligt att ni hittade ett sätt som funkade för er, stort grattis till graviditeten!
  • anna h29
    dragonesse skrev 2011-03-28 21:50:20 följande:
    Det är det jag är rädd för, att det ska ta lika lång tid att få tvåan som ettan. Därför vill jag börja försöka snart, trots att vår son bara är 4 månader. Härligt att ni hittade ett sätt som funkade för er, stort grattis till graviditeten!
    Tusen tack!
    Men du - ta det lite lugnt, jösses - er son är ju bara 4 månader. Är det ert första barn? Hur gammal är du?
  • dragonesse
    anna h29 skrev 2011-03-28 22:12:32 följande:
    Tusen tack!
    Men du - ta det lite lugnt, jösses - er son är ju bara 4 månader. Är det ert första barn? Hur gammal är du?
    Ja, det är första barnet. Jag är 32 och min man fyller 35.
  • qd girl

Med ettan tog det ca ½ år innan jag blev gravid med tvåan blev jag gravid efter första mensen efter förlossningen, (visserligen dröjde det 1 år å 3 månader innan den kom). SItter nu här med två underbara barn ena lite över 2 år å den andra två veckor idag. Båda graviditeterna var spontana utan behandling.

Svar på tråden Hur lång tid tog det att få syskon?