• smugs

Hjälp, vilken klinik ska man välja?

Vi vill påbörja ÄD utomlands och har skickat förfrågningar till några kliniker och många frågor snurrar. Tycker det är svårt nog att ha fått beskedet med lågt AMH. Vad har du för erfarenheter? Hur ska man tänka när man väljer klinik/land/donator? Någon som har erfarenhet från Elite i Estland? 

• Svar på tråden Hjälp, vilken klinik ska man välja?
  • hymafr

Jag tycker att ni ska gå på magkänslan - dvs välja den klinik ni tycker ni fått bäst kontakt med.

Sen kan ju ekonomin vara avgörande. Det kan skilja många tusenlappar på samma behandling och utan att det finns någon egentlig statistik som kan visa att de dyrare klinikerna är bättre.

• Tistel

Hej smugs!

Vi har varit på ett första besök för ÄD på AVA kliniken i Riga Lettland.
    Priset är ca 6450 EURO för en behandling + 375 EURO för frysning av embryo om det blir fler.

Kliniken och Dr, Fodina gjorde ett väldigt gott intryck på oss.
    Man tog andra prover och hade tid för oss på ett annat sätt än de gjort på SU i GBG.
    Kan rekomenderas varmt.  Vi sta dit för ET i slutet av maj, början Juni.

Kram!

• smugs

Vi har också fått ett gott intryck (via mail :) av AVA i Riga. Eftersom vi gjort alla tester hemma i Sverige så kommer vi nog bara åka dig för ET. Skulle gärna vilja påbörja processen redan i maj. När påbörjade ni processen med ÄD i Riga? Är det lång väntetid? 

• Pussesnuttan

Hej!

Jag kan varmt rekommendera AVA i St Petersburg.
    Superproffsiga och de bryr sig även efter insättningen.

Låt inte visum-kravet avskräcka. Kliniken hjälper till med de papper som behövs.

• Tistel

Hej, hej,
    Vi valde också att göra alla tester hemma i Sverige, men jag ville ändå se kliniken med egna ögon innan jag bestämde mig helt. Så jag och min mor flög tur & retur i onsdags.    :o)

Behandlingen påbörjas idag med ett p-piller som skall styra upp min mens. om ca 1 månad kommer jag att få ta en spruta och sedan blir det hormoner iform av tabletter fram till 27/5 då min man ska lämna sitt bidrag till vårat lilla mirakel. Plannerat ET redan den 1/6 om allt går vägen Skrattande.

Vi har lämnat in alla papper och önskemål om vår önskade donator. Så man har börjat matchningen av våra önskemål mot de donatorer de har i systemet.  Hoppas kunna få en donator redan denna veckanSolig
    Skulle vara roligt att följas åt om ni ska dit samtidigt.
    Kram, kram och hör av dig om du har fler frågor.

• hymafr
    Pussesnuttan skrev 2011-04-10 16:44:00 följande:
    Hej!

Jag kan varmt rekommendera AVA i St Petersburg.
    Superproffsiga och de bryr sig även efter insättningen.

Låt inte visum-kravet avskräcka. Kliniken hjälper till med de papper som behövs.
    Kliniken är underbar.
    Nackdelen är att man måste stanna så länge i St Petersburg och det blir dyrt.
    Dessutom kan visumet krångla om du måste skicka passet till ambassaden. Fungerar nog bättre om du åker dit personligen.
  • Pussesnuttan

Hej!

Såg nu att du specifikt frågade om Elite i Estland.
    Har ingen egen erfarenhet av dem men en vänninna till mig har varit där - välj inte dem!
    Kommer inte riktigt ihåg vad som inte var bra, jag ska fråga henne.

• smugs

Elite i Estland har vi nu lagt ner helt och hållet. Vi kände att vi fick ett professionellt och trevligt bemötande av både AVA i Riga och St Petersburg. Och det lutar mer åt AVA Riga eftersom det just kan bli krånligt med visum till St Petersburg. 

Men gud vad svårt det här är, dels ta ett belut att göra ÄD och sen ska man välja land/klinik. Jag känner starkt för ett behov att träffa andra som planerar ÄD eller är gravida med ÄD eller har fått barn med ÄD. Och utbyta tankar, idéer, tips och råd. Finns det något intresse av att träffas i ett nätverk? Hur känner ni?

• The75

Hej

Om ni är intreserade av Ava Riga finns det en tråd här på FL där vi som varit där,kommer åka eller planerar att åka hänger :O)

Jag har själv varit på Ava Riga och har bara gott att säga om dom och det är lätt att ta sig ditt antingen med båt eller flyg och Riga är en trevlig stad att strossa omkring i .

Kliniken är modern och man blir trevligt bemöt av personalen,det känns proffsigt och dom är mycket tillmötes gående och omhändertagande.

Jag är själv gravid efter ÄD där och nu är jag i vecka 25 det är mitt andra försök,första försöket blev jag oxå gravid men det sluta i MF v 8

Svar på tråden Hjälp, vilken klinik ska man välja?