Hjälp! Måste man KOKA vattnet när man gör ersättningen?
Vi ska börja med ersättning.
Måste man koka vattnet eller kan man lika gärna tillaga ersättningen i mikron?
Hur gör ni!
Vi ska börja med ersättning.
Måste man koka vattnet eller kan man lika gärna tillaga ersättningen i mikron?
Hur gör ni!
Jag kokar och har i kylskåpet och micrar sedan när det ska ätas...det funkar fint...
man kan göra på många sätt,det beror nog på mest hur nojjig du är för ex microvågor...
Inte om du har kommunalt vatten. Har du egen brunn bör du koka.
Och ja, jag micrar vattnet.
vi kokade och lät det stå i kylskåpet tills vi blandade rsättning och värmde i mocron :) slutade koka när han var runt 3-4 månader :) vi har komunaltvatten och det "ska" ju vara rent. har man egenbrunn så har jag för mig att man ska vara mer försiktig :)
Jag kokade upp vatten, som jag sedan kylde ner och förvarade i en tillbringare i kylskåpet. När det var dags för mat, värmde jag lagom mängd av det vattnet till ättemperatur i mikron och blandade i pulvret. Färdigt!
Jag kokade den första tiden men insåg när vi var inlagda på sjukhus att inte ens på de mest infektionskänsliga avdelningar brydde man sig om att koka vattnet.
Vår son fick även medeciner som blandades med vatten direkt från kranen där.
Vi kokade vattnet fram tills barnen var ca.6-7 månader. efter det så värmde vi i micro. Ibland "fuskade" vi om det var bråttom och använde hälften kokat och hälften vanligt kranvatten. Men om barnet är nyfödd så rekomenderar jag endast kokat.