"Bonusmamma" till 16-åring...
Vi har varit sambos nu i ca 6 månader.
Han har en 16-åring son som bor hemma och en utflugen 19-årig dotter.
Jag har två pojkar på 3,5 år och 8 år. De bor hos oss vv.
16-åringen bor hos oss på heltid.
Nu till problemen:
16-åringen är skoltrött. Skolkar titt som tätt, är hemma för att han "mår dåligt", gör inga läxor, spelar tv-spel halva nätterna.
Gör i princip ingenting hemma. Han kommer inte få godkänt i slutbetyg, så han blir inte behörig till gymnasiet.
Allt det här skapar väldigt mycket konflikter, och tar väldigt mycket energi bort från mina barn. Jag vet inte hur jag ska orka om det inte blir bättre.
Jag vill han allt gott i livet, att han ska få komma in på den gymnasieutb. som han vill gå, få ett jobb efter det. Just nu känns det som om han aldrig kommer göra nåt av sitt liv, det känns som han är en stor parasit som tror att han kan leva på mig och sin pappa tills han blir 25...
Men jag vägrar! Varför är det så svårt att acceptera att antingen pluggar man eller så jobbar man. Man gör rätt för sig - annars är dörren där!
Tycker tyvärr att min sambo är lite för mesig ibland. Just nu är han på väg för att hämta sonen, som återigen skolkat. Ska bli intressant att se om det blir någon konsekvens av det här. Ibland har jag bara lust att skrika rakt ut...
Förlåt om det blev lite virrigt, just nu känns det inge dugg kul att det är fredag... jag som sett fram emot att ha fredagsmys med hela familjen...