• Gerd64

Rasismen måste få ett stopp NU !!!

Som sagt , nu är det hög tid att ta avstånd från denna avskyvärda rasism som råder på skolor,arbetsplatser och gator runt om i Sverige.

Man hör och läser ideligen om invandrare som kränker svenskar för att dom är just SVENSKAR ,det är så hemskt.

Ord som mjölhuvud,svennehora och svennejävel är något som våra svenska ungdomar får höra dagligen i vårt numera mångkulturella land.

Min sextonåriga son var ovanligt låg efter skolan häromdagen och då jag frågade vad det var så brast han ut i gråt och berättade att invandrargäng länge trakasserat han och hans vänner och kallar dom diverse svenskfientliga namn helt utan anledning , ren rasism med andra ord. han har även fått bevittna när två invandrare burit iväg hans låsta cykel , en cykel som nästan var ny och som han fått sparat länge till. han vågar heller inte anmäla i rädsla för att invandrargänget ska bli ännu värre

Vet inte vad jag ska ta mig till? som jag har förstått det så finns det heller ingen lagstifting som gäller rasism mot svenskar och att det endast är SD som vill införa den lagen ?

Förstår inte längre vad som håller på att hända inom politiken, varför är det bara SD som vill ta ansvar för vårt land och våra invånare och varför är dom därför motarbetade?

/ Förtvivlad mamma

• Svar på tråden Rasismen måste få ett stopp NU !!!
  • Rurik

I Sverige anses det i sig rasistiskt att ens påstå att invandrare kan vara rasister, i synnerhet mot etniska svenskar.

• Dominant

Det finns en extrem rasism mot svenskar, så till pass att de tvingas fly från delar av landet (områden i Malmö eller Södertälje exempelvis) för att undslippa våldsamheter. Svenska flickor måste ha väktarbeskydd i skolan för att över huvud taget kunna gå dit på grund av rasism. Hur hade media reagerat om situationen var den omvända? Om invandrare inte kunde bo i vissa områden på grund av våldsam rasism från svenskar? Eller att de inte kunde gå i vissa skolor utan att bli sexuellt antastade och utsatta för rasistiska tillmäten dagligen?

Se exempelvis kvp.expressen.se/nyheter/1.1335962/gymnasieflicka-om-sexterrorn-pa-skolan eller www.svd.se/nyheter/inrikes/vaktare-ska-stoppa-sextrakasserier-pa-skola_1887851.svd

Vilket pris är invandringen värd?

• Gerd64
    Rurik skrev 2011-03-24 12:17:33 följande:
    I Sverige anses det i sig rasistiskt att ens påstå att invandrare kan vara rasister, i synnerhet mot etniska svenskar.
    Men hur kan det ha blivit så ? börjar kännas som att politik idag är en enda stor konspiration och den större  delen av massan går på allt som politiker och media häver ut sig.

allt är ju väldigt enkelt om man tänker lite självständigt.

Läste tex ett inlägg av någon kvinna som beskrev hur hon blev alldeles darrig och började gråta hysteriskt för att hon gick förbi ett torgmöte med några som hade annorlunda åsikt än henne.

allt har blivit så märkligt , som att alla som tycker "fel" och är annorlunda än majoriteten ska mobbas och tystas ..  för mig är det den verkliga rasismen ,  Jag får nog erkänna att jag varit lite naiv innan, trodde faktiskt att vi hade en riktig demokrati i sverige
  • Gerd64
    Dominant skrev 2011-03-24 12:25:31 följande:
    Det finns en extrem rasism mot svenskar, så till pass att de tvingas fly från delar av landet (områden i Malmö eller Södertälje exempelvis) för att undslippa våldsamheter. Svenska flickor måste ha väktarbeskydd i skolan för att över huvud taget kunna gå dit på grund av rasism. Hur hade media reagerat om situationen var den omvända? Om invandrare inte kunde bo i vissa områden på grund av våldsam rasism från svenskar? Eller att de inte kunde gå i vissa skolor utan att bli sexuellt antastade och utsatta för rasistiska tillmäten dagligen?

Se exempelvis kvp.expressen.se/nyheter/1.1335962/gymnasiefl... eller www.svd.se/nyheter/inrikes/vaktare-ska-stoppa...

Vilket pris är invandringen värd?
    Så hemskt , ibland känner jag mig som en bov som satt nya liv till denna värld. till ett samhälle som ser mer och mer mörkt ut , varför görs inget då problemen ligger rakt framför näsan för alla att bevittna?

beträffande invandringen så är den nog inte värt någonting i positiva ordalag , jag har inte märkt några fördelar och jag känner heller ingen annan som märkt någon positiv förändring. nackdelarna blir däremot väldigt tydliga ju fler som kommer hit , det verkar ha eskalerat rejält på senare år , verkar inte finnas någon rimlig gräns

Har läst runt lite här på politikforumet och man blir häpen av att det finns några här som sitter och försvarar den nya massinvandringen till Sverige, varför gör man det trots att ingen kan belysa några egentliga fördelar? man kan nästan se att en del svenskar tom har en svenskfientlig ton , visst förstår jag att invandrarna försvarar sjuklöverns resonemang då dom får ekonomisk vinning på det hela.

det jag inte förstår är att svenskar vill ha det såhär , vi får ju ingen vinning alls utan bara förluster på alla plan

Har blivit en märklig mentalitet i Sverige på senare år
  • Tomtefar
    Gerd64 skrev 2011-03-24 12:43:16 följande:
    Så hemskt , ibland känner jag mig som en bov som satt nya liv till denna värld. till ett samhälle som ser mer och mer mörkt ut , varför görs inget då problemen ligger rakt framför näsan för alla att bevittna?

beträffande invandringen så är den nog inte värt någonting i positiva ordalag , jag har inte märkt några fördelar och jag känner heller ingen annan som märkt någon positiv förändring. nackdelarna blir däremot väldigt tydliga ju fler som kommer hit , det verkar ha eskalerat rejält på senare år , verkar inte finnas någon rimlig gräns

Har läst runt lite här på politikforumet och man blir häpen av att det finns några här som sitter och försvarar den nya massinvandringen till Sverige, varför gör man det trots att ingen kan belysa några egentliga fördelar? man kan nästan se att en del svenskar tom har en svenskfientlig ton , visst förstår jag att invandrarna försvarar sjuklöverns resonemang då dom får ekonomisk vinning på det hela.

det jag inte förstår är att svenskar vill ha det såhär , vi får ju ingen vinning alls utan bara förluster på alla plan

Har blivit en märklig mentalitet i Sverige på senare år
    Multikultiskitet fungerar inte, redan konstaterat av Angela Merkel ( Tyskland ) David Cameron ( England ) och Nicholas Sarkozy ( Frankrike ). Det är bara Sverige som tydligen går emot logik och erfarenhet och trotsar sina egna medborgare och ska framstå som världsmästare i invandring. Fortsätter detta skådespel från våra ledande politiker så kommer det kanske bli inbördeskrig i Sverige. Mitt enda hopp är att SD kommer 2014 bli såpass stora att de kan sätta stopp på allt vansinne.

Vad gäller din son hoppas jag det finns möjlighet att byta skola för honom i och med fria skolvalet. Jag tycker definitivt att du bör kontakta rekor och eventuellt polis om hela incidenten.Sådant här skit ska inte få förekomma.
  • Dominant

Jag skulle föreslå att du byter till en kristen skola åt din son, det är det enda säkra sättet att komma undan problemet, åtminstone i skolan.

• Gerd64
    Dominant skrev 2011-03-24 13:21:20 följande:
    Jag skulle föreslå att du byter till en kristen skola åt din son, det är det enda säkra sättet att komma undan problemet, åtminstone i skolan.
    ja dom sunda och fina kristna värderingarna är något som vi borde ta till vara på , känns som om hela vår kultur håller på att urholkas av någon anledning?

funderar faktiskt starkt på att försöka byta skola åt vår son, den nuvarande skolan är väldigt invandrartät och det verkar fungera mycket dåligt att blanda olika folkslag på det här viset, speciellt då skolorna faktiskt har vissa system som befrämjar segregering , verkar som om dom mer vill rätta sig efter invandrarnas krav istället för vad som är bäst för Sverige och samhället i stort. ser snart inget annat än svenskdiskriminering och rasism

hur kunde det bli såhär? var allt detta verkligen så svårt att förutse? jag tycker nog inte det
  • Rurik
    Gerd64 skrev 2011-03-24 13:20:42 följande:
    Som jag förstått det så har nästan aldrig etniskt homogena kulturer fått chansen pga av massinvandring, men så kom jag att tänka på det fina och högintelligenta landet Japan som gått mot strömmen i detta avseende .. en väldigt blomstrande,högteknologisk och välbevarad kultur. Framförallt nu efter katastrofen så har man kunnat sett hur viktig en stark nationell samhörighet är för ett land då man möter problem, inga plundringar eller andra konstigheter.

Något som annars tycks vara vardagsmat i multikulturella nationer efter katastrofer, tex USA
    Precis, läs detta:
    caffertyfile.blogs.cnn.com/2011/03/15/why-is-there-no-looting-in-japan/
  • Defiance

Det enda jag ser är ändå mycket tjat, om det är inte den ena sidan som skriker: rasism! Så är det den andra. Bara oändligt tjat, det är vad det är. Det enda jag skulle vilja är ändå
    att sätta er tjatiga på en öde ö och så får ni reda ut, lämna oss andra ifred.

• En mamma06

Jag blir ärligt talat mörkrädd då jag läser trådar som denna! Är de åsikter som framhävs här och i liknande tådar verkligen så utbredda? I så fall är jag inte säker på att det är i Sverige jag vill att mitt barn ska växa upp. I ett av inläggen talas det om kristna värderingar, vad hände i så fall med allas lika värde och att dela med sig av sitt överflöd.

Svar på tråden Rasismen måste få ett stopp NU !!!