• Emki

Får ingen ÄL denna gången av pergotime.....kan det sluta fungera?? HJÄLP!

Jag är nu på dag 21. Jag har ätit pergotime...men jag verkar inte få nån ÄL denna gång....jag äter dubbelkur och har gjort det 6 gånger tidigare. Har alltid fått ÄL (tror jag) runt dag 17-19.

Nu har jag inte testat med ÄLtester, men jag brukar tempa och tempen har inte stigit nått.... :(

Kan pegotime sluta fungera eller???

• Svar på tråden Får ingen ÄL denna gången av pergotime.....kan det sluta fungera?? HJÄLP!
  • Hjärtefröjd

Har du kollat med VUL om du har några äggblåsor? Jag får mycket senare ÄL med pergo, men tillslut kommer den.

• Emki

nej denna gången har jag inte gjort det! vilken dag får du ÄL?

• Emki

Okej då har jag nog inte haft nån ÄL alls då denna månad, jag är på dag 21 idag!! =(

Jag spolade Äggledarna denna cyckeln direkt efter mens...kan det ha med saken att göra?

• Hjärtefröjd

Man spolar ju tidigt i cykeln just för att det inte ska påverka ÄL, så det borde inte inverka.

Tar du ÄL-spruta för att sätta fart på ägglossningen?

• LoveP

Jag har också ätit länge. Får nästan alltid äl 17-18 men någon gång mellanåt dag 25-28. Denna kuren är jag idag på 21 utan äl. Det är jobbigt men ibland kommer den lite sent tyvärr. Det händer mig kanske 1 ggn på 5-6 kurer. Hoppas det går bra o lycka till :)

• Emki
    Hjärtefröjd skrev 2011-03-24 08:13:08 följande:
    Man spolar ju tidigt i cykeln just för att det inte ska påverka ÄL, så det borde inte inverka.

Tar du ÄL-spruta för att sätta fart på ägglossningen?
    nej det gör jag inte! varför ska man ta en spruta?? jag har aldrig provat det.... =(
  • Emki
    LoveP skrev 2011-03-24 08:55:40 följande:
    Jag har också ätit länge. Får nästan alltid äl 17-18 men någon gång mellanåt dag 25-28. Denna kuren är jag idag på 21 utan äl. Det är jobbigt men ibland kommer den lite sent tyvärr. Det händer mig kanske 1 ggn på 5-6 kurer. Hoppas det går bra o lycka till :)
    Tack så mycket=) då finns det ju forfarande hopp om att den ska komma =)

Jag är också på dag 21...jag håller tummarna för oss att det kommer ÄL snart =)
  • Hjärtefröjd
    Emki skrev 2011-03-24 14:17:40 följande:
    nej det gör jag inte! varför ska man ta en spruta?? jag har aldrig provat det.... =(
    Ibland kan det vara så att äggen inte släpper trots att de är mogna. Då kan man ta en ÄL-spruta så att de släpper ändå.
Svar på tråden Får ingen ÄL denna gången av pergotime.....kan det sluta fungera?? HJÄLP!