• Ms M

Hur gammal får en bilstol bli innan

den ska kasseras??

Lilleman ska få en ny stol nu o storasyster ska få en sådan man har efter. Vad heter det, bältesstol kanske?

Vi har en Brio Zento till henne nu som inköptes 08. Kan lilleman ha den? Den ska ju användas i 4 år till.. Är den fortfarande bra då?? Självklart aldrig krockad eller tappad/skadad...

Ngn som vet??

• Svar på tråden Hur gammal får en bilstol bli innan
  • Philippa

Tror det är 5 år... men är osäker.

• Niiskuneiti

10 år tror jag, har hört att man inte ska köpa begagnad som är mer än 5 år så att man kan ha den själv i ytterligare 5 år. Men ska inte ta gift på det.

• Cia o krabaten

10år har jag också hört

• Ms M

Okey, men då borde ju min son ta över hennes stol o så får hon en bältesstol istället..

Hon blir 4 i juli men hon e alldeles för liuten för sin stol. benen är så trånga o huvudet är en bra bit över ryggstödet..

• Dr Mupp
    Ms M skrev 2011-03-24 07:29:31 följande:
    Okey, men då borde ju min son ta över hennes stol o så får hon en bältesstol istället..

Hon blir 4 i juli men hon e alldeles för liuten för sin stol. benen är så trånga o huvudet är en bra bit över ryggstödet..
    Teststa bristax Two-way till henne istället. I den kan barn sitta bakåt tills de är ca 125 cm. Det är mycket säkrare för henne bakåt. Dumt att vända henne framåt om det inte behövs.
    If you cut the wings of a fly, Does it become a walk?
  • Cecci78
    Ms M skrev 2011-03-24 07:29:31 följande:

hur lång är hon? Vi har en Britax Two Way till vår 122 cm pojk, det är den största bakåtvända.
    Stolarna kan du använda i ca 10 år http://www.ntf.se/konsument/fraga2632.asp
  • Ms M

ok, den ska jag titta på.. Hon är (vad jag tror) ca 110 cm lång..

• Dr Mupp
    Ms M skrev 2011-03-24 21:54:48 följande:
    ok, den ska jag titta på.. Hon är (vad jag tror) ca 110 cm lång..
    Då kommer hon sitta jättebra i britaxen och ni kommer kunna känna er mer avslappnade med vetskapen att  hon sitter så säkert hon bara kan.
    If you cut the wings of a fly, Does it become a walk?
Svar på tråden Hur gammal får en bilstol bli innan