• saskia03

treåring hemma

Hemma med treåring och bebis! Min treåring och jag vill hitta kompisar! Bor på Värmdö, men åker gärna runt!

• Svar på tråden treåring hemma
  • Sarilariz

Hej hej!

Har en dotter på 1.5 år, en bebis som är beräknad i slutet av maj. Är 22 årig glad lycklig och fattig människa från bredäng ;)

• CarolineHessel

hej! har en son som är 3 som gärna skulle vilja ha en vän, mamman också :) maila mej om du är intresserad

• srma

Hej!

Satt precis och funderade på att starta en liknande tråd! Har en son som blev tre i november Ossian och han vill gärna ha nya vänner. Vi har även lillasyster på 14 månader här. Bara att inboxa eller skriva här vi bor i Botkyrka men är rörliga :)

Sara

• CarolineHessel

Vad kuul att någon äntligen skriver! vart ligger Botkyrka? Vi bor i Skokloster, relativt nyinflyttad! Skriv ett mail om du vill.

• srma

Botkyrka ligger söder om Stockholm på väg mot Södertälje, vi bor i (jag hukar mig) :) i Alby med t-bana 30 min från stan. Skokloster känns som att det är norrort, Märsta kanske?

• CarolineHessel

I see! Skokloster ligger utanför Bålsta som tillhör Uppsala län, mot norra stockholm! Låter kanske långt bort men har man bil går det ganska snabbt ändå att ta sig runt!

• srma

Jag är också inflyttad men om du och kanske fler är intresserade så skulle vi kanske kunna ordna någon träff lite mer mitt i? Ett förslag som jag kan ge om ni som vi tycker om att vara ute är en lekpark och 4h-gård i Huvudsta Solna som det är ganska lätt att ta sig till annars så tar jag gärna emot andra ideer :)

• CarolineHessel

Det låter som en jättebra idé! Mysigt att vara ute nu när det är sol o vår! Det behöver ju inte vara nåt märkvärdigt, ta med sig lite fika o gå till en lekpark räcker ju långa vägar!

• Julbebis 2010
    Hej!
    Jag bor i Enskede/Skogskyrkogården med man och två barn – en kille på 3,5 år och en ettårig tjej. Sonen gick tidigare på förskola men efter att vi flyttat så har vi inte fått någon ny plats ännu. Men eftersom vi har lyxen att kunna vara hemma båda två just nu så känner vi ingen stress över det. Skulle dock vara kul att hitta lite nya lekkompisar till barnen! Och vuxet umgänge därtill såklart! Ser nu att det var ett tag sen denna tråd startade men jag testar ändå...!
  • Julbebis 2010

Oj, såg nu att tråden startade för ett bra tag sen, men jag testar ändå..!

• Valandur
    Gå med i facebookgruppen "hemmaföräldrar i Stockholm", har för mig att det finns någon från värmdö där. Nacka i alla fall! Och på hemmaforaldrar.se's samtalsforum har jag sett efterlysningar på värmdö. 
Svar på tråden treåring hemma