• Times

Intresset för surrogat - stort eller litet?

Hej,

Jag slänger ut frågan om det finns någon som vill ha en surrogat? Jag har länge funderat på om jag kan tänka mig att ställa upp. Jag vet av egna erfarenheter i min nära omgivning hur stor smärtan och längtan efter ett barn som inte kommer kan vara.

Jag vill inte att du som är negativt inställd till detta förstör tråden. Denna skall vara för dem som vill diskutera detta som ett bra alternativ.

Så jag frågar helt enkelt : Vill ni ha en surrogat och vad skulle det innebära för er. Välkomna att även pt:a mig.

Vi hörs! 

• Svar på tråden Intresset för surrogat - stort eller litet?
  • 111019

Hejsan!

Jag har funderat på surrogatmamma då jag inte kan bli gravid själv så skulle jag få en surrogatmamma skulle det betyda allt i världen och det tror jag det kommer göra för alla som får chansen att få barn på det sättet med då det är väldigt unikt :)

• Håkan Elisabet

Hej!

Det hade varit Guld värt om någon kvinna hade ställt upp i rätt syfte, förgylla ett gift par som har försökt så länge att bli gravida men ej lyckats!!!!!!!  

• LiaDiza

Jag har funderat kring det i många år. Jag skulle absolut kunna ställa upp och vara surrogatmamma till någon. Däremot skulle jag nog inte kunna tänka mig att donera mina egna ägg men om jag fick någon annans ägg och spermier så varför inte liksom?

• MsHoffmanm

Bra för de som inte kan få egna! Om man använder parets/personens ägg och spermier så skulle jag absolut kunna bli surrogatmsmma.

• Håkan Elisabet

Det är en oerhört stark längtan efter att få bli pappa resp mamma, så den person som kan tänka sig att ställa upp på det hade varit en ängel. Ta kontakt så pratar við???

• Melwsmammi

Jag har en vän som har fått upprepade missfall, och har fått veta att dem har en pytte liten chans att bli gravid. Dem tror att det beror på något med "hormonerna" Vilket fall, jag har väldigt lätt för att bli gravid och har sagt de att den dagen det blir lagligt i Sverige så kommer jag att ställa upp som surrogatmamma, med deras ägg och spermier! Jag känner att det vore en av de finaste gåvor man kan ge en vän. Alla borde kunna få barn, jag lider så oerhört med dem som inte lyckas bli de på egen hand. Och jag tycker att Sverige borde ta tag i frågan om surrogatmammor då jag vet många som gärna skulle ställa upp för de par som gärna vill ha bebis från födseln och även med deras gener. 

Jag är så för surrogatmammor som man kan bli!!!    

Svar på tråden Intresset för surrogat - stort eller litet?