Tips till 90-talsfest!
Jag är med och planerar inför min kompis 30-årsfest, och hon vill ha 90-talstema.
80-talsfester är ju så vanliga nu, så vi tänkte att 90-tal vore ännu roligare.
Lite fulare kläder, lite pinsammare, lite bättre :)
Alla inbjudna gäster var tonåringar under 90-talet så vi räknar med succé!
Det vi har tänkt hittils:
- Vi har en lååååång spellista på Spotify med gamla godingar som Pandora, Arvingarna, Peter André och Hanson.
- Klädkod 90-tal. Paisleymönster, orange-tonad rouge, stora trähalsband, mormorskängor, BALL-jeans, stort hår, Farfars-tröjor...
- Lokalen kommer att utsmyckas med vedervärdiga mattor och dukar, fejk-vindruvor och torkade rosor
- Istället för blomgrupper på borden kommer det att stå godiskaktusar (kommer ni ihåg dom?)
- Quiz med frågor om 90-talet. Med både musikfrågor, filmklipp från Tre kronor, Ebba och Didrik osv.
- Charader där man får va en 90-talsprofil, typ Dylan McKay eller Raspen i Rederiet
Sen en grej som inte min kompis vet om... Jag har ingen dejt till festen utan tänker skriva ut en bild på Jared Leto i skala 1:1 och klistra den på en pappkartong och säga att min dejt är Jordan Catalano haha. Är själv hemskt nöjd med min uppfinningsrikedom. :P
Så... nu behöver jag lite hjälp.
Vad har jag glömt? Det vore ju katastrof att glömma nån viktig detalj!
Kom gärna med tips på vad som var trendigt, nån inredningsdetalj som alla körde med, populära skämt och lekar, ord som användes då men som glömts bort nu... Nån maträtt man åt på 90-talet? Nån glass som var populär?
Musik, film och tv-serier känns inte så svårt att hitta.