• Isalel

Finns det bilbarnstol som passar direkt från födseln och uppåt 3-4 år?

Finns det någon bilbarnstol som man kan ha direkt från födseln och några år? Vi har två bilar och känner inte behov av dubbla babyskydd, men det är sällan vi använt oss av funktionen att babyskydden är mobila så att säga, vi har ändå lyft ur barnet ur stolen när vi lämnat bilen, undrar därför om man MÅSTE ha babyskydd eller om det finns någon annan stol som funkar direkt?

• Svar på tråden Finns det bilbarnstol som passar direkt från födseln och uppåt 3-4 år?
  • Cia o krabaten

Volvo h'vdar att deras bakåtvända är en sån som ska funka så, men jag slkulle aldrig sätta min bebis i den stolen...
    Frågade på Volvo just för att deras bälten är så korta tat dte är vsårt att få runt dem om ett babyskydd, men detta var deras lösning då... 

• Sylten

Ja det finns det! Vi har en sådan, men just nu kommer jag inte ihåg vad den heter.. Så fort maken kommer hem ska jag kolla med honom. (han har bilen som stolen sitter i så jag kan inte springa och kolla nu)

SKitbra är den i alla fall! Själva babyskyddet går lätt att lyfta bort och har hjul och teleskophandtag så att man när bebben är liten kan dra i affär eller så om man bara ska in en kortis. Har fått mååååånga kommentarer kring denna stol.

Jag återkommer med namn.

• Tesssy

tror inte du kommer undan bytet mellan babyskydd och bilstol faktiskt eftersom bilstolarna ar anpassade efter barn som kan sitta och babyskyddet ar ju innan dess.

• tinis77

Britax hi-way kan funka, om inte bebisen är alldeles för liten så att bältena kommer för högt upp. Men den är godkänd från 0 kg. Dottern började använda sin när hon var 3 månader, då vägde hon runt 5 kg.

*Alexander 9/9-05 * Hampus 30/9-08* Isabell 8/1-10* martinas.myshowroom.se/
  • Mysanochmimer
    Cia o krabaten skrev 2011-03-22 20:38:39 följande:
    Volvo h'vdar att deras bakåtvända är en sån som ska funka så, men jag slkulle aldrig sätta min bebis i den stolen...
    Frågade på Volvo just för att deras bälten är så korta tat dte är vsårt att få runt dem om ett babyskydd, men detta var deras lösning då... 

varför inte?

Vet inte vilken stol du menar men är nyfiken på varför du aldrig skulle sätta en bebis i stolen om den nu ska fungera från 0 kg..

• Carr0n

Vi hade också Britax Hi-Way till våra pojkar när dom var några månader gammal bara. Den stolen går att luta bakåt väldigt mycket. Men passar även när barnen är större.

Min pojkar är nu 3 år och sitter fortfarande jättebra i den stolen

Svar på tråden Finns det bilbarnstol som passar direkt från födseln och uppåt 3-4 år?