• joijoey

Stöd och närvarande?

Hejsan! Min dröm är att bli barnmorska. Jag tycker att det är en fantastiskt jobb. Men jag hade så väldigt gärna velat vara med och närvara under en förlossning, för att se om jag verkligen klarar av det och få känna på hur det är. Utbildningen för sjuksköterska är 3 år på universitet och sen måste man jobba som sjuksköterska i 1år och sen utbilda sig till barnmorska som tar 1,5 år. Det är minst 5,5år, tänk om jag lägger ner så mycket tid, jobb och svett i detta och sen när det väl kommer så klarar jag inte av det? Hoppas det finns någon därute som vill hjälpa mig! Jag kan även finnas där för stöd osv.

• Svar på tråden Stöd och närvarande?
  • stoltcissi
    joijoey skrev 2011-03-22 17:21:41 följande:
    Hejsan! Min dröm är att bli barnmorska. Jag tycker att det är en fantastiskt jobb. Men jag hade så väldigt gärna velat vara med och närvara under en förlossning, för att se om jag verkligen klarar av det och få känna på hur det är. Utbildningen för sjuksköterska är 3 år på universitet och sen måste man jobba som sjuksköterska i 1år och sen utbilda sig till barnmorska som tar 1,5 år. Det är minst 5,5år, tänk om jag lägger ner så mycket tid, jobb och svett i detta och sen när det väl kommer så klarar jag inte av det? Hoppas det finns någon därute som vill hjälpa mig! Jag kan även finnas där för stöd osv.
    ja hade åxå velat bli barnmorska om de ej var tt man måste plugga så länge..
    har snart 2 barn o måste jobba annars hade ja velat bli bm..
    go for it
  • Alvi

Hej, jag föreslår att du omformulerar både rubrik och innehåll i trådstarten, set framgår inte riktigt vad du vill...

• telgebo

En BM student förlöser 100 barn innan hon blir "godkänd" som det. Sedan förlöser inte BM så mycket barn dagarna i ända som man lätt tror, det är mest papperjobb. Talar av egen erfarenhet. Plugga till uska kanske är ett alternativ det tar tar 1,5 år på komvux.

Sedan så vet jag för att kunna komma in på BM utbildningen så hade den som jobbat som syrra jobbat i minst 5 år som det, de flesta i 7 år innan de kom in på BM utbildningen så det kan ta betydligt längre tid än 1 år innan man blir antagen.

Du kan ju även utbilda dig till doula.

Gravid v.23+4 BF 23/10 Bara 114 dagar dit
Svar på tråden Stöd och närvarande?