• lillskruttan1

Vill börja ge flaska...

Jag har en dotter på 3månader och jag har ammat hela tiden. har väl gett henne ersättning nan 1 färdig en gång och bröstmjölk i flaska 3gånger. men nu när jag försöker ge henne ersättning semper 1 pulver i mam -flaskan så gallskriker hon. Hur ska jag få henne att tycka om flaska? byta flaska? har sätt att tommee tippee flaskorna har väldigt smal napp på flaskan kanske fungerar den bättre än mam som är så stor.. Ska på ett dop snart och då hade jag inte tänkt att amma utan tänkte ge flaskan men nu blir jag orolig hur jag ska lösa detta.. några förslag?

• Svar på tråden Vill börja ge flaska...
  • Miss Union

Hej!
    Byta flaska kan ju vara en lösning. Vår lilla gillade inte de stora napparna på Dr Brown´s wide neck-flaskor så vi fick köpa standardsorten.  Men varför provar du inte Nan istället för Semper?

• emelillen

Pumpa och ge bröstmjölk till en början och blanda sedan bröstmjölk och ersättning efter hon lärt sig ta flaskan? Och sen gå över helt till ersättning om du vill det...
    Hon gillar kanske inte smaken på Semper... Prova Nan. Finns ju färdigblandad att köpa om du inte vill köpa ett stort paket direkt (då man helst ska förbruka en öppnad påse under två veckor för att alla mineraler och allt vad det är inte ska försvinna). 

Loppan ♥ född 2010-05-05 | Bebis i magen ♥ BF 2011-07-29
  • lillskruttan1
    emelillen skrev 2011-03-22 15:27:18 följande:
    Pumpa och ge bröstmjölk till en början och blanda sedan bröstmjölk och ersättning efter hon lärt sig ta flaskan? Och sen gå över helt till ersättning om du vill det...
    Hon gillar kanske inte smaken på Semper... Prova Nan. Finns ju färdigblandad att köpa om du inte vill köpa ett stort paket direkt (då man helst ska förbruka en öppnad påse under två veckor för att alla mineraler och allt vad det är inte ska försvinna). 
    jasså oj, vi som råkade köpa semper 1 400g eftersom hon tog flaskan när hon var 2månader och slurpade i sig det. men nu står den bara där.. 2 veckor ja det är det bara 1vecka kvar då. 61kr åt skogen.. jag har försökt med bröstmjölk med men det är lika där hon vägrar nu.
Svar på tråden Vill börja ge flaska...