Nån som haft innekatt med ringorm och blivit frisk?
Ja, mina två perserkatter (innekatter på heltid - aldrig varit ute alls) har fått ringorm. Blev konstaterat strax innan jul, och vi har alltså behandlat dem hysteriskt med allt vad det innebär sedan dess. Inte försvunnit. Vi bor i en tvåa och katterna får inte tillgång till vårt sovrum, men i övrigt är de ju överallt. Vi har tagit bort gardiner, stolsdynor, mattor samt alla extra kuddar i soffan plus att vi över soffan har stora lakan som vi byter och tvättar minst en gång per vecka.
Jag har beräknat förlossningsdatum 31 maj, och är rätt stor, så jag kan varken städa eller bada katterna som krävs - detta gör min sambo (tack gode gud). MEN: jag undrar om det är någon som varit i den här sitsen? Jag börjar förlora hoppet på att detta ska gå över.. katterna lider inte av det, men jag och min sambo gör ju det. Det är liksom ett sjukt liv, och har varit det sedan innan jul. Det rullar en 60-graderstvätt hela tiden.
Hur länge ska vi orka? Vad gör vi för att samla kraft? Finns det något värstingtips som vi missat? De är båda rakade, badas två gånger per vecka med fungoral, äter Itrafungol varannan vecka som ordinerat. Vi sanerar lägenheten kontinuerligt genom dammsugning samt att vi torkar överallt med virkon och klorin... Det låter hemskt, men jag funderar på om avlivning känns som en sista utväg, och hur långt ska vi försöka bli av med detta först? De är mina ögonstenar... men jag orkar inte leva som i karantän längre.
Snälla - säg nån som blivit frisk från detta och haft innekatt!!!