Någon mer som mår psykiskt dåligt av PCO och Pergotime?
Hej,
Jag och min sambo har försökt i 2 år nu och vi fick för ett halv år sen reda på att att jag har PCO och fick då börja äta Pergotime, har även hunnit med HSG röntgen där allt såg bra ut. Men det är väldigt jobbigt nu när man är inne på 6:e gången med pergotrime utan resultat.
Det är mycket som går runt runt i huvudet nu och jag vet att detta är jätte vanligt men ändå känner man sig väldigt ensam. har många i min närhet att prata med men där alla säger att man inte ska tänka på det hela tiden och försöka glömma bort...om de bara visste hur mycket man önskar att man kunde glöma bort men det går inte då man hela tiden blir påmind, överallt ser jag tjejer med barnvagn, tv program som handlar om barnfamiljer eller att föda barn.
Har också en tendens att varje månad hoppas så mycket att jag alltid blir skengravid, får alla symptom man får när man är gravid, illamående, trött, huvudvärk, ont i brösten, uppblåstmage osv....varje månad ger jag min sambo falska förhoppningar och känner mig jätte hemsk då jag varje månad måste ge han ett negativt besked.
Är det någon mer som känner likande och är med om att det tar lång tid med att äta Pergotime? Vill gärna ha hjälp och råd med hur man ska agera har länge tänkt gå till en psykolog men känns som ett väldigt stort steg att ta.