• Anonym (längtar så...)

Lennart Blomqvist - någon?

Hej!

Är för tillfället mitt uppe i mitt 4:e misslyckade försök till att gå igenom en hel graviditet. Tre av fyra gånger har graviditeterna slutat i tidiga missfall och nu, denna gång slutade graviditeten i v17 på grund av svåra fostermissbildningar. Min fråga är nu om någon vet hur man kan komma i kontakt med Lennart Blomqvist som hjälpt många par som lider av ofrivillig barnlöshet???

Vi är tacksamma för svar...och självklart även andra tips om ni har sådana.

• Svar på tråden Lennart Blomqvist - någon?
  • nenne87

Hej Jag fick själv kontakt med honom då han ringde upp mig efter att jag lämnat intresse på Borås sjukhus.
    Jag ska träffa honom den 28 april för första gången då jag hoppas han kan hjälpa mig med mina tre tidiga missfall.

Jag gick in på deras hemsida och sökte på gynekolog eller kvinnoklinik och ringde och sa att jag ville få kontakt med Lennart å då tog sköterskan emot mina uppgifter och så skulle han höra av sig när han hade tid.
    Det tog ca 2 veckor tills han ringde och vilken lättnad att bara få kontakt med honom.
    Helt underbar man!!1

Lycka till

• Anonym (längtar så...)

Tack Jenna! Jag har också ringt dit nu och väntar på ett samtal från honom. Vad pratade ni om under det första samtalet?

Vad blev bestämt för framtiden?

Kanske kan vi följas åt i kampen om en liten med hjälp av Lennart? =)

• nenne87

Det gör jag jätte gärna:)

Han stälde en massa frågor! Mellan himel och jord!
    HAn vad underbar och jordnära. kändes skönt att få prata med någon som verkligen bryr sig och är intresserad att hjälpa en.
    Sen är inte han någon mirakeldoktor men det gör att jag kan släppa på mycket oro.

ska till gyn idag å se om allt är ute och göra alla blodprover.

hur känner du dig i övrigt?
    Jag känner mig trött å tom. men det börjar bli bättre, livet går ju vidare som sagt!

Men jag tror på att vi kommer få våra små.
    Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge!

• Mitt Livs Längtan

Jag är TS...

Låter som att han är en bra och hjälpsam person..redan att han intresserat sig för detta och tar sig an alla så ger ett mycket positivt intryck...

Jag mår ganska dåligt faktiskt, så mycket som pågår nu..precis som du skriver så känner man sig oerhört tom..Vet ibland inte vart jag skall ta vägen..när hade du ditt senaste missfall?

Härligt att kunna längta tillsammans...jag är som sagt väldigt nere samtidigt som min o vår barnlängtan blir djupare för varje dag..

• Mitt Livs Längtan

Vi håller alla tummar o tår att vi båda oxå skall få en liten..

• isisisis

Du kan även prova Leif Matthiesen Helsingborgs lasarett.Googla hans namn och MF.
    Han behandlar med blodförtunnande.

• Mitt Livs Längtan

isisisis - tack för tipset, det skall jag googla på en gång ! =)

• nenne87

Hej ts. Hur går det med allt? Själv börjar jag komma på fötter igen efter att ha blött konstant i fyra veckor. Men nu verkar det som om det är över och har nog äl i dagarna. Gyn såg för en vecka sedan att dom började vakna till liv å det är ju ett gott tecken. Jag har börjat träffa en kurator från ungdomsmottagningen och det känns helt underbart, ska dit idag det hjälper att få prata med någon helt annan. Hur många år har ni försökt? Vi passerar vårt första år nu. Har Lennart hört av sig?

• Mitt Livs Längtan

Hej Jenna

tack för frågan..jag har nyligen fått samtal från lennart och han verkade riktigt trevlig och hjälpsam. Vi har fått en tid dit. När skulle ni dit? Hur  mår du? Låter bra med kurator,,tror nog man kan behöva få prata med någon när sådant här händer. Och precis som du säger att det är en person som inte är alldeles för nära en..! Hur verkar kuratorn? Vi har försökt i 3år. Jag slutade blöda ganska tidigt efter ca1 1/2 - 2v....men ingen mens än...jag mår sådär...man försöker på något sätt bara klara av dagen men efter en stund blir jag helt matt o slut och när jag kommer hem tar orken slut att försöka vara "normal".... skall ni fortsätta försöka när ni träffat lennart?

• nenne87

aaa visst är han! Han har ringt mig två ggr nu och fick nummret till min gyn här i göteborg för att kolla om vi kan ta fler prover här hemma för att spara lite tid. så visst han är angagerad till tusen:) vi ska till honom den 28 april så nu är det  inte långt kvar!

Jag mår mycket bättre, tack godegud för min kurator, jag fick remiss från mödravården till henne och hon är underbar och det hjälper verkligen mig. Jag ringde dom på mödravården å sa som det va så fick jag komma till henne. Om du vill så tycker jag verkligen du ska testa å det är inget att skämmas över, jag berättar det för alla att jag går hos henne.

Vi är ju bara inne på vårt första år och har lyckats bli gravid tre ggr så jag hoppas ju att det ska gå lika bra detta året:)
    Jag blödde lite varje dag i 4 jävla veckor å trodde aldrig det skulle ta slute men det gjorde det och fick ägglossning i slutet av blödningen och nu sitter jag här med mens:) det känns ju så härligt att min kropp har kommit igång så snabbt igen. jag tror att det har mycket med min akupunktur att göra för det satta verkligen igång blödningen igen efter varje behandling å man känner alltid nått i livmodern efteråt så det tror jag verkligen på!!
    Jag ska gå några gånger till så får vi se vad han säger sen!

Jaaaaa det är klart  vi ska köra på igen efter mötet med lennart, jag kommer att försöka tills jag får ett barn för det är det ända jag vill HA!!:):):)
    Jag längtar efter nästa graviditet även om jag kommer att vara orolig men det är man i vilket fall så det kommer man aldrig ifrån.

Vi MÅSTE kämpa oss igenpom detta, för vi vill ha barn lika mycket som alla andra det tar bara lite längre tid för oss:)

Svar på tråden Lennart Blomqvist - någon?