Fragmin och/eller Trombyl?
Hej!
Jag måste bara fråga, är det någon som vet varför vissa blir ordinerade Fragmin och Trombyl och andra bara Fragmin under graviditeten?
Hej!
Jag måste bara fråga, är det någon som vet varför vissa blir ordinerade Fragmin och Trombyl och andra bara Fragmin under graviditeten?
Fragmin är mycket starkare än Trombyl och det tar man till efter upprepade missfall. Jag har tatt Trombyl snart två år,men nästa graviditet blir det Innohep.
Ja, alltså jag vet varför man får det. Det jag mest undrar över är varför vissa med upprepade missfall får BÅDE Fragmin/Innohep och Trombyl, och andra bara Fragmin.
Är själv inne på min femtioelfte graviditet och får fragmin pga två missfall i 5:e månaden som man misstänker orsakas av en koaguleringsavvikelse som kallas faktor VIII.
Men så läser jag om andra som får både Fragmin och Trombyl och blir rädd att jag också borde ta båda för att det inte ska gå åt helvete igen.
Jag fick både Trombyl och Fragmin vid mina graviditeter( efter 2 sena mf). Enl min läkare "jobbar" dessa två mediciner bra ihop. Be att få både och nästa gång. Fragminet tog jag fram till v 22, o Trombylen fram till veckan innan förlossningen.
Tack för ditt svar. Då borde jag kanske be om Trombyl också. Eller be att få fortsätta med Trombylen. Min läkare sa att jag skulle börja med Trombyl så fort jag fick positivt gravtest och (efter VUL) sluta med Trombylen och ta Fragmin istället. Är så himla rätt att det ska gå åt skogen den här gången också. Gjorde mitt andra VUL igår (vecka 8+4) och det såg bra ut. Men det brukar det göra. KUB brukar också se bra ut. Det är sen, i vecka 13-14 som dom dör.