• FitoreHasani

Min två-månaders blir aldrig hungrig!

Nu börjar jag bli väldigt orolig! Min två-månaders flicka äter inte som hon ska ( tycker jag i alla fall). Hon har knappt gått upp något på 3 veckor, hon gråter alltid när man ska ge henne att dricka för hon vill inte ha. Hon låter det gå upp till 7 timmar utan att dricka, då har hon bara druckit ca 50 ml innan, försöker jag ge henne så gråter hon bara. När det går så pass länge som 5-7 timmar så dricker hon knappt 80 ml...och så fortsätter det....

Har gett henne NAN1, provade med semper 1 idag, får se hur det går...

Har era små bebisar varit duktiga med flaskan från början, eller tar det tid? Kan tillägga att jag helammade 6 första veckorna...

Hur mycket ska egentligen en bebis dricka, enl förpackningarna så dricker hon alldelles för lite... 

• Svar på tråden Min två-månaders blir aldrig hungrig!
  • crazy mom

ca 150  var 3e timma dricker min 2 månaders..... på nätterna är det längre intervall..

Ring BVC och kolla upp kurvan. Det är viktigt att du pratar med dem!

• anansie

Du ska absolut ringa BVC och prata med dom om detta, du kanske kan få komma oftare och väga henne och då se hur hon går upp.

Min 6 veckors får 150ml ca 6 ggr / dygn men det är sällan hon äter upp. 3-4 timmars intevaller under dagen och 4-5,5 timmars på natten. 

Svar på tråden Min två-månaders blir aldrig hungrig!