Varför stör det folk att vissa gör ks/tar smärtlindring?
Ja, som frågan lyder. Brukar gafflas om kostnader, risker osv. Men varför stör det, när det är ok att bekosta annat o ta andra större risker? Bara att man ska va bättre än andra?
Ja, som frågan lyder. Brukar gafflas om kostnader, risker osv. Men varför stör det, när det är ok att bekosta annat o ta andra större risker? Bara att man ska va bättre än andra?
Håller med! Varför ska det vara en tävling där det är "bäst" att inte ha några hjälpmedel?
Alla är så olika o har olika förutsättningar o alla förlossningar ser olika ut. Acceptera det! Vi är alla fantastiska som fött våra barn till världen, oavsett hur!
Klokt!
Vart har någon skrivit att man är bättre om man föder vaginalt?
Antar att du syftar på vad som skrivs i den andra tråden? Där kan jag inte se att någon anser sig vara förmer bara för att man fött barnet vaginalt.
Ingen aning, antar att det är ett sätt att motivera sina egna "val". Under senaste förlossningen ville jag ha EDA, så fick jag det och fick även veta att det skulle dröja 10 minuter innan den fungerade. 5 minuter senare var lillkillen ute så där kan man ju verkligen snacka om slöseri - och inte kan jag "skryta" om att jag klarade det utan bedövning heller
Det stör mig, när de inte ser till att vara informerade först. Jag har t ex en svägerska som var övertygad om att hon skulle slippa avslag tack vare att hon gjorde ett planerat snitt. Hon drabbades av 2 stora överraskningar: avslaget och den gigantiska huvudvärken som höll i sig i en vecka. Man kan lugnt säga att hon ångrade sitt snitt ...