• bebiisN

BF om 7 veckor, nervös som tusan! Fler??

Jag har bara sju veckor kvar till BF och tankarna börjar snurra som tusan.

Hur kommer det bli?
    Kommer min sambo kunna ge mig det stöd jag behöver?
    Kommer det bli akut kejsarsnitt?
    Vad händer om något går snett?
    Kommer jag komma överens med personalen?

You name it!

Är det fler som ska ha sitt FÖRSTA barn väldigt snart & som börjat fundera kring förlossningen och vill ventilera lite tankar?

• Svar på tråden BF om 7 veckor, nervös som tusan! Fler??
  • Emmelisporring

hej. jag ska ha mitt första barn den 2maj:)
    Visst börjar man bli nervös det blir nog alla vid en tidpunkt. Men värst kommer nog vara när det bara är en vecka kvar:P Men man får ju tänka att alla kvinnor föder barn och det är helt naturligt och något som vi alla tjejer klarar av! Visst kan man vara rädd att något ska gå fel men förhoppningsvis går ju allt bra och alla jag har pratat med säger att få upp bebisen på bröstet är den bästa känslan som finns så man får ju se fram emot det ögonblicket och tänka på allt positivt också:) När är du beräknad?

• Lovely Miia

Jag har bf om 3 veckor..
    Börjar bli jobbigt nu, vill ha ut min lilltjej...

Julian December 2007 & Bebis April 2011
  • bebiisN
    Emmelisporring skrev 2011-03-17 14:32:32 följande:
    hej. jag ska ha mitt första barn den 2maj:)
    Visst börjar man bli nervös det blir nog alla vid en tidpunkt. Men värst kommer nog vara när det bara är en vecka kvar:P Men man får ju tänka att alla kvinnor föder barn och det är helt naturligt och något som vi alla tjejer klarar av! Visst kan man vara rädd att något ska gå fel men förhoppningsvis går ju allt bra och alla jag har pratat med säger att få upp bebisen på bröstet är den bästa känslan som finns så man får ju se fram emot det ögonblicket och tänka på allt positivt också:) När är du beräknad?
    Ja kvinnors kropp är ju skapt att klara av att föda barn så den biten ska väl inte vara något problem EGENTLIGEN, men oron för saker och ting finns ju där ändå :p jag har inte varit nervös tidigare, utan det är först nu när det börjar närma sig... har dock sagt att det bara är att ta det som det kommer, för jag har ju ingenting att jämföra med, men vissa saker blir jag nervös för ändå :p vet inte riktigt vad det kommer ifrån..  (blev kanske lite invecklat, men jag är skitseg idag).

Jag har bf 8e maj :)
  • Emmelisporring

okej:) jo jag har inte börjat bli jätte nervös än för känns som om jag har hur lång tid som helst kvar, magen kom så sent så kände  mig inte gravid fören runt vecka 25 så tycker graviditeten har gått jätte fort:P Men nu när man börjar längta så kommer väl dagarna börja bli jätte sega:P Då är det bara 6 dagar mellan dig och mig:) Vet ni vad det blir för kön?

• bebiisN

Jag såg ut att kunna vara i sjunde månaden i vecka 17 så min annars platta mage blev stor direkt :p plus att min graviditet varit skitjobbig från dag ett så här känns det som man varit gravid i flera år :p dock har det gått jättesnabbt efter vecka 20 tycker jag :) ja det är det, såg att du fick plus bara två dagar innan mig också :p nej vi vet inte vad det blir.. Vi skulle kolla men då knep h*n precis ihop knäna, så vi får vänta och se helt enkelt :) ni då?

• Emmelisporring

Jaha okej. Ja vi får en liten grabb:) vart bor du då?

• bebiisN

Okej va härligt :) jag bor i västernorrland, dudå? :)

Svar på tråden BF om 7 veckor, nervös som tusan! Fler??