• Terese f

Känner mig så ensam!

hej!

Jag är 20 år och min lilla dotter är 7 månader. Jag trivs bra med att vara mamma, men jag känner mig så otroligt ensam på dagarna. Känns som om jag bara väntar på att sambon ska komma hem.

Jag har bott i sthlm i 2 år i juni och jag känner knappt något. Känns jättetråkigt. Har inte heller någon kontakt med mina gamla kompisar från där jag bodde förut eftersom vi "gled isär..."

Jag skulle så gärna vilja hitta några som man kan träffa som inte är allt för mkt äldre än mig, men som man inte bara pratar barn emd! Skulle vilja hitta någon som jag också kan gå ut och ta en öl med en fredagskväll...

Hur gör man egentligen? Jag har provat öppna förskolan men där är det 35+ och vi passade inte alls ihop. Grät nästan på vägen hem.

Finns de andra unga som inte bara vill ha "mammavänner" utan faktiskt sånna som man kan prata emd annat än barnen om och göra andra saker än barnsaker med?

• Svar på tråden Känner mig så ensam!
  • Älsko

känner igen mig. Alla mina kompisar tog avstånd när jag fick barn.. Alla har ngn de känner med barn men jag ingen.. Mår skit förde och har fått höra skit.. Men vad gör man.

• Benjimom

Kä'nner igen det där. Jag bor i norrköping och här finns det speciella grupper för ungre mammor, kanske finns något nära dig me=)

• litesollitemoln

Ja fråga på BVC om de inte har någon mammagrupp i ditt närområde (som sedan kanske kan utvecklas till mer "annan" vänskap).

• Terese f
    litesollitemoln skrev 2011-03-18 12:42:49 följande:
    Ja fråga på BVC om de inte har någon mammagrupp i ditt närområde (som sedan kanske kan utvecklas till mer "annan" vänskap).
    kjag har redan frågat och det finns inte tyvär... :/
  • La Lola

Har de inte speciella dagar för unga föräldrar på Öppna förskolan då?

Det finns det där jag bor.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Zinara

Nu vet jag inte var i sthlm du bor men åldern vid tex öppna förskolan kan variera kraftigt. Den öppna förskolan jag går på är medelåldern 25-30, men det finns både yngre och äldre där, yngsta mamman jag träffat där var 19 och har även haft mor och farföräldrar där med sina barnbarn. (kommer även många pappor dit)

Stämningen är väldigt bra och alla umgås med alla oavsett ålder. Nu har jag inte varit där tillräckligt ofta för att få kontakter utanför öfsk, men vet att en del umgås privat också. Har börjat trappa upp hur ofta jag går nu, när dottern behöver lite extra stimulans pga prematurfödd lillasyster som tar mycket tid.

Nu är just den öfsk för flera t-banestationer också så det är ganska många som går dit. Själv har jag vänner men känner mig ensam ändå. Detta pga att mina vänner inte har egna barn och dessutom jobbar/pluggar på dagarna så vi kan inte ses så ofta.

Själv skulle jag vilja ha någon att umgås med även på dagtid som jag kan prata både barn och annat med.

• Hannamamma90

Vid Södra station finns det en öppen förskola för ENDAST unga föräldrar. Jag och min lilla pojke brukar gå dit minst en gång i veckan och vi trivs jättebra! En helt underbar plats att gå till för att prata om allt mellan himmel och jord. Dit får man komma och bara va sig själv :) De har även fika (som är gratis). Kom dit!!

De har öppet Måndagar 10-13 Onsdagar 12:30-15:30 och Torsdagar 12:30-15:30

http://www.stadsmissionen.se/Barnochunga/Unga-Station/Unga-foraldrar/Oppen-forskola/

• Terese f
    Hannamamma90 skrev 2011-03-19 23:04:06 följande:

Vid Södra station finns det en öppen förskola för ENDAST unga föräldrar. Jag och min lilla pojke brukar gå dit minst en gång i veckan och vi trivs jättebra! En helt underbar plats att gå till för att prata om allt mellan himmel och jord. Dit får man komma och bara va sig själv :) De har även fika (som är gratis). Kom dit!!

De har öppet Måndagar 10-13 Onsdagar 12:30-15:30 och Torsdagar 12:30-15:30

www.stadsmissionen.se/Barnochunga/Unga-Statio.../

har varit där en gång faktiskt, men inte kommit iväg igen (vet inte varför för jag trivdes) Ska nog ta mig dit på kanske torsdag igen, :) Kanske ses vi då ;)
  • jennix88

Det skulle lika gärna kunnat varit jag sin skrev detta!! Fast jag flyttade från Sthlm till Karlstad och har bott här i 2 år nu! Önskar jag kunde träffas men bor en bit bort ju :(

• emmap88

Hej!
    Vart i Stockholm bor du någonstans?
    Jag har en liten flicka hemma på tre månader. Har inte börjat min mammagrupp ännu, men aldrig fel att träffa fler mammor. Min umgängeskrets består inte av så jättemycket mammor heller :)
    Kanske kan ta en fika någondag?

Kram!

• Nealill

Hej Hej. känner precis likadant som dig.
    Mina närmsta vänner har flyttat ifrån stockholm så nu är jag helt ensam känns det som.

Dagarna går åt till att vänta på att min man ska komma hem men det är ju ändå inte samma sak att prata med
    honom som att ha en tjej kompis.

Min man tjatar alltid på mig att jag ska träffa nån tjejkompis och gå ut med så kan han ta hand om dottern
    men det finns aldrig någon jag kan ta med så de blir ju aldrig av.

Skulle vara jätte kul att träffa någon som man kan träffa både med barnen och utan.

Jag är 20år och bor i vallentuna men ska flytta till kungsholmen om ca en vecka.
    Min dotter är 2månader nu.

• mamma88

Jag bor i Sthlm o det vore ju jättekul att träffas :D
    Har bara några få vänner kvar efter jag fött mina 2 barn o det är ju också roligare att få mamma-vänner! :D

• Yozefeehn

HejHej !

Jag bor också i Sthlm ( Haninge )
    Är 22 år och har en dotter som strax blir 6 månader.

Har inte heller speciellt mycket kompisar kvar efter att dottern kom till världen .

Träffas gärna och fikar och pratar lite !

• emmap88

Sockerbit: Vi ska ses imorgon måndag, fyra tjejer här från familjeliv, och ta en promenad och kanske en fika.
    Vid karlberg imorgon vid 12, kom om du vill Glad
    Finns på: 0738789879

Svar på tråden Känner mig så ensam!