• sponen

En fråga till er som har ett barn och vill ha ett till

Hej
    Fick barn i november efter IVF, helt underbart att det fungerar. Nu till min fråga kan vi få hjälp till att få ett barn till sp småningom. Jag vet att IVF får vi betala men undrar om man kan få hjälp med pergo och insem fast att man har barn via landstinget

• Svar på tråden En fråga till er som har ett barn och vill ha ett till
  • Helena och Axel

Pergo kan väl vilken gynekolog som helst skriva ut, så det måste gå att få. Insemination får man nog betala.

• caol79

Första barnet blev till via akupunktur men nu har jag hjälp av gynekolog. Går på privat klinik och betalar som vanligt med högkostnadsskydd (frikort efter 900 kr tror jag). Har ätit pergotime, gjort äggledarundersökning och min man har fått lämna spermaprov. Nu behandlas jag med puregonsprutor. Allt via högkostnadsskyddet. Själva ivf får vi betala själva.

• Lo81

sponen, jag funderar likadant. Fick en dotter i oktober efter ett ivf försök. Nu börjar ju tankarna på syskon dyka upp. För min del så tänker jag som så att jag hellre går direkt på ivf igen eftersom det var en så jobbig tid när vi försökte på egen hand. Ivf är ju iof också påfrestande och nu blir det ju en ekonomisk fråga med. Har ni ägg i frysen? Vi har 5 ägg på sahlgrenska och vart försök kostar 11000 nu, ingen väntetid som tur är. Vart går ni? Fick du en pojk el tjej? kram

• Emms1984

Jag har en dotter som kom till genom inseminering vet ni hur det gäller för oss nu då när vi vill ha en till? 11000 kr är det då för provrör?

• Lo81

Emms, vet tyvärr inte hur det fungerar med insemination. Ja det är kostnaden för ett frysförsök på sahlgrenska. Lycka till!

Svar på tråden En fråga till er som har ett barn och vill ha ett till