• Hinos

Blödning

Jag har blött mer eller mindre från en vecka efter ET med några dagars uppehåll. Tog fragmin sprutor i början men slutade med det efter drygt en vecka.
    Hur har det varit med er som bara det ena embryot fäst, har ni haft småblödningar hela tiden?
    Känner mig inte så gravid men hade ju bra Hcg värden.
    Jag känner mig lite hopplös och ska inte på Vul förrän om drygt en vecka.

Skulle gärna vilja ha lite råd eller pepping. Jag har ju en liten dotter på ett år som inte går ännu. Hon måste ju lyftas och jag kan ju bara vila då hon sover eller pappa är hemma. Han är ju dessutom borta några dagar då och då i jobbet som nu.

• Svar på tråden Blödning
  • The75

Hej

Jag blöde ganska mycket i början flera veckor men till slut av tog det.Jag tog extra progyron och utrogest vad jag förstår är det viktigt att ta mer av båda,progyron gör att kroppen kan ta upp de extra utrogesten man ska inte  ta extra doser och sen sluta utan har du en gång högt dosen måste du behålla den dosen fram tills det är dax att trappa ner jag tog
    1 crione ca kl 04 + 1 progyron
    4 utrogest kl ca 10+ 1 progyron
    4 utrogest kl ca 15+ 1 progyron
    1 crione kl 21,30+ 1 progyron
    När jag gjorde VUL kunde dom se riktigt var ifrån jag blödde men att allt var bra med embryot,jag tror att min första blödning som var klart rött färskt blod var det andra embryot som " gav upp" men varför jag sedan forts blöda vet jag inte men hitills har allt gått bra så jag hoppas och tror att man kan få ett bra slut trots en knackig början.
    Vid min första blödning bäddade jag ner mej själv i sängen och tog det lugnt men när det forts blödda insåg jag ganska snart att jag inte kunde vara hemma från jobbet och vila,så jag forts med mitt jobb inom vården,lyfte och bar som tidigare och det verkade inte påverka blödningen.

• Hinos

Vi har ju också satt in två embryo så det kan ju vara det ena.som förvinner men det är mest gammal blod. Vi får väl se hur det blir. Inte så lätt att vila med en ett åring...
    Det är ju skönt att höra att det kan gå bra också!!

Svar på tråden Blödning