• Juno

Lekar där man dödar varandra

Flera trådar just nu handlar om för och emot barns krigslekar. När jag var barn lekte alla tjejer som killar, röda-vita rosen, cowboys och indianer och mödrarleken. När vi blev lite äldre älskade vi LaserDoom.

Så hur är det nu? När du var barn - lekte du krig?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Lekar där man dödar varandra
  • alvias78

Jag lekte krigslekar osv och tyckte det var skitskoj. Speciellt när man var ett helt gäng och man kunde dela upp sig i två el tre läger... (fasiken vad jag saknar den tiden). Genom sådana lekar lär man sig om det onda och det goda.

• skruttan82

Absolut, vi lekte krig, förgiftade våra barbiedockor, lekte lönnmördade, spioner, tjuv och polis osv osv...

• SjälvaJag

Japp och jag tyckte det var skitkul, minns att vi hade en lek där man skulle kriga om land. Man stod i en cirkel i sanden och skulle med en pinne försöka ta så mycket land man kunde av sina motspelare. (skitdålig på att förklara men någon kanske känner igen det.)

• Cloudy

Yes och det var jätteroligt.

• Thaleya
    skruttan82 skrev 2011-03-16 16:08:42 följande:
    Absolut, vi lekte krig, förgiftade våra barbiedockor, lekte lönnmördade, spioner, tjuv och polis osv osv...
    samma här.

Roligast var att binda fast sin kompis, låsa in personen, gör det ett helvete för personen att komma ut ut rummet med olika fällor. Sen står man utanför dörren med tidtagare och kolla hur snabbt de kunde ta sig ut och sen bytte man plats och såg vem som vann.
Svar på tråden Lekar där man dödar varandra