Hans barn är INTE vår sons bror. Men min son är det.
Jag har fått barn med min sambo. Vi har båda barn sen innan. Jag anser inte att sambons barn är syskon till vårt nya, men att mitt barn är det. Jag tycker man blir syskon om man har legat i samma livmoder och blivit ammad av samma mamma. Dessutom är hans barn här varannan helg vilket gör att anknytningen dessutom inte heller blir den samma som med mitt barn. Vad tycker ni?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-15 23:45
Som sagt, detta är mina tankar och inget som barnen tar del av eller får höra. Vi är alltid ytterst rättvisa ( i den mån man kan förstås )och ingen far illa av det. Så här är det. Jag är inte elak mot nån och särbehandlar ingen. Och handen på hjärtat så tror jag inte att jag är ensam om att tänka så här. Det finns bara så mycket pretto-människor som äääääääälskar att bli förbannade på såna här trådar!!!!! ; )
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-16 22:34
Så, nu har jag fått svar. Tackar för visat intresse. Nu låter jag tråden falla i papperskorgen för egen del, men ni får gärna låna den om ni vill fortsätta diskutera. Någon undrade om jag var seriös? Nej, inte helt faktiskt. Det var från början ett samtal här hemma, som handlade om släktforskning. Det ena ledde till det andra och denna tanken föddes.