• Skottan

Hemma förälder vad tjänar er man??

Nu är INTE  frågan till er som bara är hemma så länge man har f.p!
    Utan till er som lever på bara en inkomst.

Du hemma fru/mamma hur mycket pengar får ni varje månad?? Va har ni kvar efter räkningar är betalda.

Sitter och räknar på om vi får ihop det och de anser jag men undrar hur andra har det??

• Svar på tråden Hemma förälder vad tjänar er man??
  • lövet2

Just nu veckopendlar maken. Därför har han traktamente och riktigt bra inkomst - ca 22.000 efter skatt. Men vi klarade oss tidigare också, då han jobbade närmare hemmet och fick ut runt 16.000 efter skatt. Skillnaden är kanske att vi kan ha en liten guldkant i tillvaron nuförtiden. Har råd med lite extra TV-kanaler, bredband och så.

• varfördåför

vi får väl ut kring 30k, och då har vi ganska exakt 0kr kvar då räkningar är betalade och pengar sparade och matbudgeten lagd men allt går om man vill, det går bara mer eller mindre bra :-P

Alvin, Ilon, Douglas och Junie
  • Daniels brud

Tror att du ahde fått fler svar om du lagt denna tråd så man kunde svara anonymt...folk kanke vills vara men vill inte att de som vet vem man är vet vad man har för ekonomi.
    Ett tips bara

• katrina

Min  man tjänar 25000 före skatt. Jag har vårdnadsbidrag + tjänar lite pengar på homeparties. Jag får totalt ut 6000 / månad. Tidigare fick jag ut ca 13000. För oss funkar det bra ! (men visst har vi betydligt mindra att röra oss med;)

• inkka

Just nu får gubben ut runt 23 000. När jag hade vårdnadsbidrag kunde vi lyxa lite mer, och spara. Nu har jag ingen inkomst alls. Vi går +-0 varje månad. Fast jag klagar inte

• miss nöjd

Efter skatt ca 30-35. Ibland jobbar han extra i norge och får då för en vecka ca 30.... Så vi klarar oss. 

• Minli

Jag är visserligen föräldraledig nu, men kommer stanna hemma tills yngsta är 3 år. Maken får 23000-25000 efter skatt (varierar med ett par tusen). Jag kommer få vådbidrag då fl är slut så då kommer vi i medeltal få 27000 per månad + barnbidrag. Kommer gå rätt så +-0 eftersom vi nyligen byggt hus och betalar rätt mycket lån samt varje månad köper åt smått till huset som vi behöver... Men det är värt det för det finns inget bättre än att få vara med när barnen lär sig nya saker och utvecklas

• TinkyWinky

sambon får ut efter skatt ca 16 000 jag får visserligen vårdnadsbidraget nu men bara till juli då sonen blir 2 men har ansäkt om dagis då han så gärna vill träffa andra o sambon ska få löneförhöjning till början av sommarne sp får se om ja ska jobba eller inte..

ni som är hemma, har ni valt att inte jobba o hur gamla är isf era barn o hur länge vill ni va hemma.. sj vill jag egentligen va hemma hela tiden, usch hatar verkligfen o jobba :/ bara haft dåliga jobb.. sonen blir som sagt 2 i Juli 

٩(͡๏̮̮̃̾͡๏)۶ Kewin 9/7-09 ♥ Http://Heromer.blogg.se
  • miss nöjd

TinkyWinky: Jag har själv valt att inte jobba. Har en utbildning och jobbar extra ibland för att behålla kompetensen, jag skulle lätt få jobba heltid om jag ville, men har som sagt valt att prioritera mitt liv utanför jobbet just nu iaf. Mina barn är 5 resp 6år. Vissa dagar kan jag känna att jag kanske skulle jobba mer men sen tänker jag efter och inser att det är guld värt att kunna ta lugna morgontimmar, lämna på dagis 9 och hämta tidigt för att ha en mysig eftermddag och hinna umgås med familjen ist för den vanliga hysteriska stressen. 

• inkka

Jag har också valt att inte jobba just nu. Våra barn är 5½ resp snart 4 år. Stora har gått 15-timmars på förskola sen i höstas och lilla skolas in nu (ska gå 9h/vecka).

Vi ska ha en liten till i sommar. Så jag lär nog vara hemma ett tag till... Eller barnet ska iaf vara hemma minst till den är 3 (om vi inte MÅSTE jobba båda samtidigt).

Jag skulle annars gärna jobba. Om det passade med min mans tider och jag kunde jobba framförallt när han är ledig. Långa dagar på förskola vill vi slippa så länge det bara går.

Svar på tråden Hemma förälder vad tjänar er man??