• unga familjer

Unga Föräldrar sökes till D-uppsats!

Är du en bostadslös förälder i Stockholm med omnejd, med små barn som vill bli intervjuad om ditt föräldraskap?

Jag som undrar heter Nina Elfström och ska under våren skriva min psykologexamenuppsats vid Stockholms universitet i samarbete med Stockholms Stadsmission och Unga Stations verksamhet för Unga Föräldrar.
    Jag vill gärna träffa unga föräldrar under 23 år, som vill prata om sin relation till sitt barn och hur det är att vara förälder samtidigt som man inte har någon egen fast adress.
    Detta för att få en ökad förståelse för de svårigheter det kan innebära.

Intervjun som ska genomförs under mars eller april kommer att ske på en lämplig plats för dig. Den kommer att ta cirka en timma och du kommer att få frågor om ditt barns utveckling, dina känslor inför ditt barn och hur du tycker att er relation är idag. Du kommer även att få fylla i en enkät. Som tack för deltagandet får du två biobiljetter.

Deltagande i studien är frivilligt och du har rätt att avbryta när du vill. Allt material som samlas in avidentifieras så att du som intervjuad förblir anonym. Intervjuerna kommer att spelas in på band, men sedan raderas efter att studien är avslutad.

För dem som vill finns möjligheten att få den färdiga uppsatsen skickad via mail.

Om du är intresserad av att delta kontakta:

Nina Elfström på 0733-688506 /nina_elfstrom@hotmail.com

Svar på tråden Unga Föräldrar sökes till D-uppsats!