• malinelliot

Min 2månaders tjej är ett litet matvrak... Nån mera??

Har min underbara dotter som blir 2månader nu i veckan. Hon äter NAN2 och är ett riktigt litet matvrak!! Börjar nu att blanda på 180ml vatten till henne och hon äter ca var 3:e till var 4:e timma. Kan gå lite längre på natten.

Hur har ni det? Sover era klokt på natten om de äter mkt?

• Svar på tråden Min 2månaders tjej är ett litet matvrak... Nån mera??
  • Mamma till S

Hej
    När min skrutt var 2mån så åt hon 210 ml var 4e timme och hon började även då sova längre på nätterna.
    Hon sover nu 8-10 timmar per natt (:

• malinelliot
    Mamma till S skrev 2011-03-15 22:45:12 följande:
    Hej
    När min skrutt var 2mån så åt hon 210 ml var 4e timme och hon började även då sova längre på nätterna.
    Hon sover nu 8-10 timmar per natt (:
    Åh det var skönt att höra, då är inte min lilla sessa ensam om att vara glupsk =) Hade oxå varit trevligt om hon kunde sova lite bättre nu med. Hon är så himla orolig i sömnen...
  • Mamma till S

Hehe, nej hon kan verkligen äta ;D
    Men nu är hon inne i en period där varken mat eller sömn är så intressant ..
    Ang sömnen vet jag inte hur du ska göra tyvärr "/
    Sover hon men vaknar mkt eller hur ser nätterna ut ?

• Mille11

Min pojk är 6 veckor och äter 160ml NAN1 var fjärde timma.

Hur vet man att man ska byta till NAN2??
    Ska man ge lika mycket NAN2 som NAN1?

• Mamma till S
    Mille11 skrev 2011-03-18 10:34:23 följande:

vad jag har hört så kan man byta till 2an vid 4 månader. men alla säger ju olika hela tiden, vissa menar att man kan ha 2an direkt och vissa säger nej nej till det, fråga på bvc (:
    men jag går efter 4 mån på 2an, det är mer järn i den o min skrutt är redan lite hård i magen till o från
  • Mille11

Nån skrev här att man kunde ge 2:an direkt om man bara ger ersättning...

• mamma smurfen
    Mille11 skrev 2011-03-18 10:34:23 följande:

På förpackningen av NAN 2 står det att man kan ge det direkt vid start om man bara ger ersättning och inte ammar, annars, om man ammar, så börjar man med NAN 2 vid 4a mån ålder...det som skilljer mellan 1an och 2an är järnet, NAN 2 innehåller mer järn, de e allt.
    Mn ger samma mängd som med NAN1. 
  • Mille11

Ok men dåså. Antar att min mjölk kommer ta slut nu innan jag är färdig med morfintabletterna så det blir väl NAN2 här då när vi gjort slut på ettan vi har hemma. :)

• anansie

Min lilla tös på 6 veckor är oxå ett matvrak Glad Vi blandar 150ml och har gjort det sen hon var 3 veckor. Hon äter sällan upp allt dock. Under dagtid äter hon med 3-4 timmars paus, på natten mellan 4-5,5 timmar. Fast ibland blir hon hungrig efter 2 timmar men oftast på kvällen. Hon göder nog upp sej inför natten Flört

• carlhson

Har också ett matvrak till bebis, han har ätit mycket redan sedan första början då jag ammade. Nu blir han knappt mätt på ersättningen så jag ger honom mycket och så ofta han ör hungrig. Rådfrågade på BVC och de sa att han reglerar sitt matintag, så det är bara till att lyssna på sitt barn och ge det mat när det är hungrigt. ;)

• Mille11

Idag har vi höjt till 180 ml och det äts med nöje. Han blev 7 veckor i fredags..

• malinelliot

I morron blir tjejen 10veckor o hon äter ännu för fullt... Har varit sjuk med men åt ändå bra då. Äter nu 200ml ca: 6ggr/dag  =)

• Jessie 89

Min lilla pojk är två månader och äter 80ml - 130ml i timman! Enligt BVC var det för att han inte blir mätt på babysemp 1 som jag använder, så vi skulle införa babysemp 2, ett mål om dagen skulle vi byta ut till att börja med. Anledningen (enligt henne) att det står från 4 månader på förpackningarna är för att det är stärkelse i, majsstärkelse m.m.  Använder inte NAN eftersom vår dotters kolik kom när vi provade NAN.

Jag vet inte hur jag ska lyckas få vår son att äta mer och få målen lite längre ifrån varandra. :/
    Det längsta han varit utan mat är två timmar, men inte åt han mer för det!

• anansie
    Jessie 89 skrev 2011-04-03 13:12:24 följande:
    Min lilla pojk är två månader och äter 80ml - 130ml i timman! Enligt BVC var det för att han inte blir mätt på babysemp 1 som jag använder, så vi skulle införa babysemp 2, ett mål om dagen skulle vi byta ut till att börja med. Anledningen (enligt henne) att det står från 4 månader på förpackningarna är för att det är stärkelse i, majsstärkelse m.m.  Använder inte NAN eftersom vår dotters kolik kom när vi provade NAN.

Jag vet inte hur jag ska lyckas få vår son att äta mer och få målen lite längre ifrån varandra. :/
    Det längsta han varit utan mat är två timmar, men inte åt han mer för det!
    Oj det låter riktigt jobbigt att han äter varje timma.. 
    Vad olika det är.. När vi började med NAN blev lillans mage så sjukt mycket bättre.

Hoppas det snart reder sej så han äter mer och mer sällan..
    Vår tjej får 165ml 6 ggr/dygn. Hon har precis börjat att äta upp varje gång så snart blir det att öka.. Hon blir 2 månader på tisdag. 
  • ebbebulan

jag har oxå en 2-månaders kille här hemma o han är inget matvrak. vi blandar 120 ml o det får vi nästan kämpa med att få i honom, han äter 6-7 ggr/dag. men han följer sin kurva o går upp i vikt, kräks gör han oxå. 

♥ mina prinsar, ebbe 2008-04-24 & nisse 2011-02-03 ♥ www.frujansson.wordpress.com
Svar på tråden Min 2månaders tjej är ett litet matvrak... Nån mera??