Undvika snitt
Visste inte riktigt vart jag skulle lägga inlägget så det blev förlossningsrädsla. Jag är inte rädd men fundersam inför kommande förlossning..
Jag är gravid med andra barnet och var på inskrivningssamtal hos BM häromdagen och har stört mig lite på henne sen dess. Nu är det ju ingen panik eftersom jag bara är i v7.
Min förra förlossning slutade i kejsarsnitt pga att sonens huvud fastnade. När han väl kom ut så visade det sig att han vägde 5060g och va 57 cm lång.
Kirurgen sa efteråt att hon trodde inte att jag hade kunnat få ut honom vaginalt även om han inte hade suttit fastkilad. När hon sa detta så baserade hon sina tankar på min längd, kroppsbyggnad, vikt och barnets storlek. Hon sa lite skämtsamt att nästa gång så hoppas vi att bebisen kommer 3 veckor innan.. Hon verkade inte alls anse att barnets storlek berodde på min kost utan på genetiska anlag (självklart lite kost)..
Efter min förlossning som jag trots olika komplikationer är väldigt nöjd med, har jag funderat lite på att jag skulle vilja att jag och bebis kollas lite noggrannare ang bebis storlek för att jag verkligen vill undvika ett snitt till. Eventuellt få en igångsättning..
Jag pratade lite med BM om detta (dock ej igångsättning) och hon nonchalerade det totalt o sa att jag inte skulle äta så mkt sött så blir det bra..
Det kändes inte alls bra...
Ville bara beklaga mig lite Funderar på att byta BM