• GlassPingo

Bilderbok om potträning?

Hej!

Vår dotter är snart två år och vi tänkte snart börja med potträning. Hon älskar när vi läser böcker för henne så jag undrar om ni har något bra boktips som handlar om just "gå på pottan"?

• Svar på tråden Bilderbok om potträning?
  • Lumo

Check, tack för tipset. Har beställt den för 44 kr på adlibris... Har en annan Max-bok som lämpligtvis min son Max älskar!

• tuvamattis

Det har precis kommit 2 nya bilderböcker med ganska fina bilder som heter Truls och pottan/  Sara och toaletten av Pauline Oud

Sen har du Kråkes toa av Marie Bosson Rydell

Jag vill ha min potta av Tony Ross (om lilla prinsessan)

Leo på pottan och Ellen på pottan av Linne Bie (jätte söta)

Lilla Tulla och pottan av Catarina Kruusval är också en favorit

lycka till!

• GlassPingo

Tack snälla för alla tips. Ska genast kolla upp dem.

• quilla

Även jag vill slå ett slag för Får jag titta i din blöja av Guido van Genechten. Den är dessutom på rea på den på Adlibris just nu. Det är flikar i så att barnet själv kan titta vad som ligger i de olika djurens blöjor, hundkorvar, komockor och hästlortar. Varför är musens blöja tom? Jo, för att han lägger sina lortar i en potta. Det vill alla djuren testa.
    Sedan gillade min dotter en bok som heter Kissboken av Loew och Choux. Det är en bok på rim om hur olika djur kissar.  Men hur gör de stora barnen? Slutar med att alla djuren testar att sitta på pottan.

Svar på tråden Bilderbok om potträning?