Vart kan man köpa lösa gröna spännen till hjälmar?
Cykelbutik där man kan köpa hjälmar? Inte säker men det låter logiskt
tänkte mer att beställa kanske =)?
Ok, det stod det inte så antog du kunde gå till en affär.
Jag vet inte om det går att köpa löst? Vet att jag letade för något år sedan men hittade inte då...
mm, jag har varit runt och frågat i butiker men inte hittat =/ Jag har en kompis som jobbar på förskolan där en pojke dog nu i veckan pga att det inte var utlösningsbart spänne. Vi har dock precis köpt nya hjälmar som det inte är grönt spänne på, men det känns onödigt att behöva slänga hela hjälmen för att spännet är fel. Så jag får väl leta vidare!
Vi köpte nya till dagis med grönt spänne och sen har vi de gamla hemma när vi åker skridskor/pulka.
Hemma har man ju en annan koll på barnen och kan ta av hjälmen om det mot förmodan ska klättras...
gammal tråd men aktuellt nu igen me hjälmar så tänkte jag skriver. Jag va o skulle köpa löst grönt spänne för vi hade precis köpt ny hjälm bara nån månad innan olyckan. Vet ju att det ska va grönt spänne på cykelhjälm o har vart supernoga me det, vet inte varför jag inte tänkte på att detsamma gäller "lekhjälmen", men svaret jag fick på en butik var att de inte säljer lösa hjälmar för då finns ingen garanti att de sätts fast rätt typ.. kommer inte ihåg svaret ordagrant men det var så jag tolkade det, handlar väl säkert om ansvar och så om olyckan skulle vara framme, å dessutom om man har satt spännet fel så kanske det inte fungerar som förväntat?
Fyller på med info ifall det är nån som hamnar här efter visst googlande, som jag själv gjorde.
Nej, man kan inte köpa gröna spännen löst.
All info om det finns här: barn.ifokus.se/articles/4d71707cb9cb46223307e2ea-cykelhjalm
de kallas spännlås och finns bla att köpa här:
http://www.paracordshop.se/index.php?id_category=20&controller=category
Är det dessa? www.paracordshop.se/index.php&controller=product
Är det dessa? www.paracordshop.se/index.php&controller=product