• Minnie7

Skor till vår/ sommar

Hej!

Har en 2-åring hemma och jag ska snart inhandla vår/ sommarskor.
    Tycker det är svårt att riktigt veta vilken/ -a modeller man kan behöva. Behövs ju någon lite varmare sko och någon sandal. Sedan finns ju de skor som är som sandaler fast med täckt tå- när ska man ha dem? Är ju för kalla tills det är riktigt varmt och sedan kanske för varma?? Eller är de himla smarta??

Vad har/ tänker ni inhandla?

• Svar på tråden Skor till vår/ sommar
  • MaLevi

Jag har haft foppa tofflor, sandaler med öppen tå och joggingskor. Dessa tre har räckt för oss men oftast springer våra barfota Glad
    Min dotter som fyller 6 år snart vill ha lite mera finskor just nu. Så till vår och sommar så får vi se....
    Min son som är snart 3 år har får nog nöja sig med mina 3 val. Om inte det duker upp någon spännande alternativ i skoaffären Skrattande
    Brukar handla på skopunkten eller i vår lokala skoaffär beror på vad den lokala erbjuder, kollar alltid där först!

~ Vänner är familjen du själv väljer ~
  • Wilmis07

Jag har alltid haft Matrix modelllen från kavat,i år kallas den Blixten är en toppensko på våren/sommaren. Förra året hade jag också en sandal med täckt tå,men användes nästan bara till "fin", då den var för varm. Så i år blir det blixten från kavat och någon form av öppen sandal. På slutet av vintern och början av våren är en vattentät sko bra också.

Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • Minnie7

Ah, då hoppar jag nog över skon med täckt tå och går på sandaler och någon annan sko. Tack för hjälpen!

• mapo51

Det beror lite på hur barnet går om man behöver täckt tå på sandalen. Vissa barn går så att de skrapar i tån på skon och då kan det vara bra med täckt tå så att de inte skrapar stortån.
    Vi hade täckt tå på sandalerna första sommaren vår son gick, då var han 18 månader. Men jag upplevde inte att de var för varma och då är vår son varm om fötterna (har tom fotsvett).

Vi har till vår 3-åring sandaler, täckta skor (måste kunna andas pga han blir varm om fötterna) och gummistövlar.

• Alexi

Vi körde gympaskor plus öppna sandaler till dottern som då var 1,5 år, hon gillade dem jättemycket, lätta, sitter på bra osv. Så vi kör på samma i år. Är gympaskor från Adidas, köpta på Stadium.

• alvide

Jag gillar gympaskor/sommarskor i Goretex för då blir dom inte blöta om tårna om de springer i vått gräs.
    Viking har många bra olika varanter.
    Sen sandaler med täckt tå vid varmt väder.

• Dr Mupp

Vår och sommar har barnen dessa skor
    Gympadojjor alt promenadskor
    Sandaler
    Enklare tofflor tex foppisar eller badtofflor
    Gummistövlar

Vi har stängd tå på sandalerna till de små på 1 resp 4 år. Till ettåringen eftersom så små gärna kryper och öppen tå skulle innebära att tårna blir köttslamsor. Till fyraåringen blir det stängd tå eftersom han skrapar fötterna i marken när han åker bobycar.

De stora  6 reså 7 år för öppen tå på sina sandaler, mest för att det inte finns sandaler med stängd tå i deras storlekar. De skrapar heller inte tårna som de andra två.

If you cut the wings of a fly, Does it become a walk?
  • MintMint

Förra året hade vi gympaskor och crocs till båda barnen (då var de 1½ och 6½). Crocsen användes flitigt hela sommaren, så det blir nog nya i år också.

• Indianica

Täckt tå är ju jättebra om de cyklar trehjuling eller åker Bobbycar där de ofta vill ha tårna i backen! Skorna slits sönder, men det är ju bättre än att tårna gör det!

Annars är Crocs väldigt bra skor också, för de är lätta att ta på och av och torkar fort om de hoppar ned i en vattenpöl. Skulel rek. äkta Crocs, de håller  bättre än kopiorna.

Annars kan jag rek. många sommarskor. Detta är basen:

Stövlar (ett måste)
    Gympaskor att ha på förskolan under våren, gärna vattentäta ( Viking har bra, men dyra sådana)
    Sandaler på sommaren, skönt när det är varmt.

• Woodgrove

Köpte skor inför våren och sommaren till dottern förra veckan från Kavat:

*Vår/höst- kängor
    *Låga promenadskor 
    *Höga promenadskor
    *Ballerinaskor

Sen innan hade dottern fodrade gummistövlar (Tretorn), gummistövlar (POP) och Crocs (hatar dem, men det är praktiska) 

Svar på tråden Skor till vår/ sommar