• Marre22

Ni som fått Pergo eller sprutor - har ingen av er varit överviktig?

Skrivs Pergo bara ut till normalviktiga personer?

• Svar på tråden Ni som fått Pergo eller sprutor - har ingen av er varit överviktig?
  • KB83

Jag fick pergo och är överviktig så jag antar att svaret på din fråga är nej :)

• Hjärtefröjd

Jag tror det beror på hur överviktig man är. Inom en del landsting gäller BMI 30, i andra 35.

Sen tror jag det finns en del läkare som inte går efter riktlinjerna och skriver ut trots högt BMI.

• Tessan1980

Hejsan. Jag är överviktigt o fick utskrivet pergo förra månaden. Men läkare sa att hjälper inte detta o vi behöver gå vodare med IVF så måste jag gå ner. Men pergo fick jag.

• rky

jag har BMI över 35, fast min gyn tycker iofs att BMI är bullshit, vilket känns skönt för det göt jag med. Nog för att jag är överviktig men i jämförelse med andra som är lika långa och har ungfär samma BMI så är jag inte i närheten av lika stor...

• dragonesse

Som Hjärtans Fröjd skrev så är det olika i olika landsting. I Örebro gäller bmi 30, eller gjorde när jag fick pergo i alla fall. Nu är det snart dags igen, får se vilka riktlinjer som gäller då!

(¯`°?.¸ popcorn79.blogspot.com ¸.?°´¯)
  • dreamer78
    KB83 skrev 2011-03-14 08:38:40 följande:
    Jag fick pergo och är överviktig så jag antar att svaret på din fråga är nej :)
    Samma här Glad Gick förvisso till en privat gyn, vet inte om landstinget har någon gräns.
  • Emms1984

Hade med övervikt när jag fick pergo och sen slutligen hormonsprutor och efter mycket om o men blev jag gravid. Dock var jag hos en privat gyn för dem på kk ville inte alls.

Svar på tråden Ni som fått Pergo eller sprutor - har ingen av er varit överviktig?