• Noli

Finns det NÅN som har en lika stor 1,5-åring som jag?

Jag är egentligen inte mycket för att jämföra barn, men efter att ha läst ett antal trådar här på FL och synat bekantskapskretsen har jag konstaterat att min 1,5-åring är störst av alla i den åldern. Han har alltid varit stor, men vi börjar nu fundera på om vi behöver oroa oss för hans vikt då han inte verkar "springa av sig" något hull överhuvudtaget.

På 1,5-års kontrollen var han 88cm lång och vägde strax över 15kg. Han är nu 20 månader och har storlek 98/104 i kläder. Finns det någon med en lika stor 1,5-åring?

• Svar på tråden Finns det NÅN som har en lika stor 1,5-åring som jag?
  • Veladis

Min son vägde 15 kg och var 88 lång när han fyllde två. Visst, lite äldre än din son, men samma förhållande mellan vikt och längd.
    Jag tror inte du behöver oroa dig.

• MsTeee

min tjej som blir 2 i maj är 90cm lång och väger ca 15kg men tycker inte att hon är "för" stor.. :D Tror inte heller du behöver oroa dig ! :)

• Gummsan

Ja har problem åt andra hållet ist. Min 2,5åriga tjej är 88cm och väger 10kg... Min 1,5åring ca 70cm 8,5kg

• Banni

Vår 19 månaders är 83 cm lång och väger 14,6. Han har alltid varit lite större. D bara är så.

• Noli

Skönt att höra! Jag ska lägga undan oroandet, han är ju frisk och välmående i övrigt. Ibland har man bara allt för lätt att ta åt sig av andras kommentarer... "oj, vad stor han är, rör han sig hemskt lite?" osv.

• Kegge

Sonen vägde 14kg och var 86cm lång och nu är han 3½ år och väger 21kg (gjort ett tag) ja jo det är nog lite mycket tycker vissa det är en vikt för 4-5-6åringar men sen är han drygt 108cm lång ser äldre ut och vet inte var de kilona sitter. Han rör sig mycket!

Sen har vi gumman som nu vid 1½ vägde 10.4kg och var 81cm lång nu är hon 20mån väger några hekton mer och rör sig lite så det är olika hur de förbränner!

Nu kan man ju inte jämnföra kille och tjej inte ens i samma familj har jag märkt!
    Vi tycker hon är pytte om man jämför!

Jag tycker det är häftigt att folk tror att plutten är äldre!

Enda problemet jag tyckte med hans vikt var att vagnarna började ta slut inte ens en enkel sulky klara mer än 15kg och en liten sover ju gärna i vagn och orkar inte gå så långt! Men men det har funkat de har inte pajat! :)

Son 070630 & Dotter 090710!
  • MartinaE

Min son har också 98/104 på kläder och han är född i augusti 09. Han hade storlek 74/80 när han var 4 månader! Fast han väger inte så mycket, han är bara sjukt lång =)

• LillaFlingan

vår son var vid 18mån 87,5cm lång och vägde 12,4kg...
    en riktig speta! (har han alltid varit!) :)))

• ELI 79

Min minsta son är 2 år och väger 16 kg och är 90 cm lång. Får alltid höra att han är stor och rund. Han är dock extremt aktiv och han äter bara lördagsgodis (lite grann) så han har nog bara babyhull.

Tror han vägde 14,5 vid 1,5 år och var 86 cm...

• HejaFreja

Min tjej är visseligen lite mindre än din pojk, men ändock "stor för sin ålder" får jag höra.
    Var på 18-månaderskontrollen 85 cm och vägde 13,5 kg.

Svar på tråden Finns det NÅN som har en lika stor 1,5-åring som jag?