• Elena1982

är det normalt?

Jag brukar passa en tjej på 9..snart 10 år och hon kan inte klockan, varken vanlig eller digital, är det nåt som inte stämmer då? Eller är det nåt annat? Jag tycker inte att det verkar normalt.

• Svar på tråden är det normalt?
  • Erkens mamma

Det tycker jag känns sent... Hon kanske inte ville förstå. Det vill sällan min 7 åring speciellt inte när det handlar om att gå och lägga sig :)

• varfördåför

beror nog på mognad och intresse, de får lära sig heltimmar i ettan, hon kanske bara har svårt att greppa hur det funkar jagtror inte att det är särskilt sent. Eller förstår hon verkligen ingenting av klockan?

Alvin, Ilon, Douglas och Junie
  • Elena1982

nej hon förstår ingenting av den tyvärr. En annan grej också, när tycker ni att 9-åringar ska lägga sig när de har skola och när ska de lägga sig på helger?

• varfördåför
    Elena1982 skrev 2011-03-12 23:44:22 följande:
    nej hon förstår ingenting av den tyvärr. En annan grej också, när tycker ni att 9-åringar ska lägga sig när de har skola och när ska de lägga sig på helger?
    ok, det kanske är läge att börja från start igen, lilla visaren visar timmar osv.. vara super noga och verkligen ta det på en "bebis" nivå.

Min åttaåring är i säng klockan sex (brukar få väldigt mycket kritik för detta, men så gör vi) då får han om han vill lyssna på en skiva och/eller läsa lite. men klockan åtta skall det vara mörkt och tyst. Vi har egentligen samma  tid på hälgerna som på veckorna, men på hälgerna finns ju utrymme till att han får vara uppe till åtta. (nyårsafton som även är hans födelsedag får han vara uppe till efter 00.00)
    Alvin, Ilon, Douglas och Junie
Svar på tråden är det normalt?