• Mariohn

Hur fungerar er kräm mot rynkor?

Jag har ganska länge varit fascinerad av dessa magiska krämer som ska förhindra åldrande och släta ut rynkor. Under ca 4 år har jag bevittnat hur människor spenderar enorma summor på olika krämer som ska släta ut deras rynkor och få dem att se yngre ut. Jag ser tyvärr inget reslutat. Jag är 27 och har inte riktigt ett behov av den sortens skönhetsprodukt än. Jag använder en massa annat skit som kostar pengar men inte gör någon annan nytta än själsligt välmående   Men nu undrar jag...Finns det verkligen någon som på riktigt hittat en kräm som funkar? Och då är jag inte ute efter kommentarer från folk som går i försvar för att de minsann spenderat pengar och måste försvara produkten för att inte känna sig lurade... Någon som använder krämer och faktiskt har sett resultat? 

• Svar på tråden Hur fungerar er kräm mot rynkor?
  • iii

Jag har provat krämer som maskerar fina linjer väl, men så fort man tvättar ansiktet så är ju effekten borta. Tror inte effekten blir lika bra om man använder den varje dag för huden vänjer sig snabbt.

• hellokitty77

Det är för att det är krämer som lägger sig på ytan och inte går på orsaken till linjerna.... Desto mer du använder en bra effektiv produkt desto mer resultat får du.

• iii
    hellokitty77 skrev 2011-04-16 23:22:46 följande:
    Det är för att det är krämer som lägger sig på ytan och inte går på orsaken till linjerna.... Desto mer du använder en bra effektiv produkt desto mer resultat får du.
    Vilka produkter anser du vara effektiva? Och hur isåfall? Jag vet att tex A-vitamin kräm ska kunna hjälpa mot rynkor men jag tror att det kommer göra att huden blir sämre i längden av det. Har själv använt det men märkte inte någon skillnad mer än att huden blev uttorkad och tunnare. Det gör ju att den blir mer känslig mot exempelvis sol, och solen bidrar en hel del till hudens åldrande.
  • hellokitty77

iii jag skickar ett meddelande till dig.

• mamma till tre busungar
    hellokitty77 skrev 2011-04-16 23:22:46 följande:
    Vad är orsaken till linjerna då?
  • M C

Not using - jag låter bli att röka och sola istället. Visade leg regelbundet till jag fyllde 36...

Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • Astarte

En kräm kan inte ta bort rynkor! Det som kan hända är att torr hud lätt ser rynkig ut, och får man då bukt med det torra så försvinner "rynkorna". Många krämer innehåller också ämnen som ger en lätt allergisk reaktion, och i och med det svullnar huden upp lite så att rynkorna inte syns. Så fort krämen slutar verka kommer de så klart tillbaka.

Rynkor får man ju eftersom bindeväven börjar släppa, och det finns inte en kräm i världen som kan få den att ta nya tag och haka fast sig igen. Det enklaste sättet att bli av med dem idag är botox som går in och fyller ut under huden. Annars kan man så klart alltid operera.

• hellokitty77

Orsaken tlll linjerna är olika, delvis har vi förtida åldrande som handlar om yttre faktorer som påverkar som solen till störst del , kan också vara att man upprepar vissa  ansiktsrörelser ofta som ex när man röker så drar man ihop munnen, sömnbrist och stress är också faktorer.

Sen har vi biologiskt åldrande (inre åldrande) det genetiska inom oss som startar när vi är runt 20-25 men som börjar synas 10 år senare. 

Allt detta gör så att det bildas fler fria radikaler som gör att man ser äldre ut.

• hellokitty77

De produkter som jag använder reducerar linjer och rynkor, går på djupet (dermis) med hjälp av den senaste teknologin inom anti aging. Det finns ett genombrott inom detta som gör att du kan få huden att känna sig yngre och se yngre ut. Jag har sett många resultat, helt fantastiskt! Och det är mycket enklare än Botox.

• hellokitty77
    hellokitty77 skrev 2011-04-17 00:13:37 följande:
    Orsaken tlll linjerna är olika, delvis har vi förtida åldrande som handlar om yttre faktorer som påverkar som solen till störst del , kan också vara att man upprepar vissa  ansiktsrörelser ofta som ex när man röker så drar man ihop munnen, sömnbrist och stress är också faktorer.

Sen har vi biologiskt åldrande (inre åldrande) det genetiska inom oss som startar när vi är runt 20-25 men som börjar synas 10 år senare. 

Allt detta gör så att det bildas fler fria radikaler som gör att man ser äldre ut.
    citerade mamma till två barn
Svar på tråden Hur fungerar er kräm mot rynkor?