• Sophiebysophie

stukade handleden för snart 2 veckorsedan, hur lång tid tar det att bli bra??

Jag halkade på den hala isen, föll rakt bakåt och tog emot mig med handen/armen som hamnade under mig..
    Gjorde så satans ont att jag grina bra länge och blev bara värre o värre.

Åkte till sjukhuset och fick röntgat, det visade ingen skelettskada, dom sa att man skulle betrakta det som en stukning. En annan sjuksköterksa hade tidigare sagt att vissa saker ser man inte med en gång så man kan behöva röntga om.

Men i alla fall, jag har fortfarande väldigt ont i den, har börjat jobba igen, men jobbar natt så gör inte så mkt ansträngande.

Det gör ont i den så fort jag ska lyfta något osv, har en 2 årig son hemma så blir en del lyftande och bärande. Jag har inte alls samma styrka i den som förut, och det gör som sagt ont så fort jag lyfter något, sen också märker jag att om jag gör många sådana moment så blir jag tröttare och tröttare i handleden/armen om ni förstår, det blir liksom värre och värre under dagen och på kvällen så kan den värka rejält. Sen när jag trycker på vissa punkter så gör det skit ont. Smärtan sitter i handleden och liksom strålar upp i benet i underarmen som sitter upptill.

Är det så här när man stukat den? Bör det inte ha gått över nu? HUr lång tid brukar det ta att bli helt bra??

• Svar på tråden stukade handleden för snart 2 veckorsedan, hur lång tid tar det att bli bra??
  • Lindreas

Spontant känner jag att en stukad handled som belastas ofta (som den ju gör vad man än gör typ) gör ont länge. Men jag tycker du ska ringa sjukvårdsrådgivningen, eller vårdcentralen.

• Sthlm Cicci

En stukning kan ta flera månader innan det läker. Jag stukade vänster pekfinger i slutet av oktober, och det har fortfarande inte läkt....

Svar på tråden stukade handleden för snart 2 veckorsedan, hur lång tid tar det att bli bra??