• Trivelina

Våldtäckt vs våldtäckt?

Har funderat på en sak, och nu vill jag fråga er hur ni ser på detta.

Om en kvinna blir knökfull och har aktiv sex med någon men minns inte detta nästa dag eller i nycket tillstånd anser att hon blivit utnyttjad. Blev hon våldtagen eller utnytjad?

Om en man blir knökfull och har aktiv sex med någon men minns inte detta nästa dag eller i nycketert tillstånd anser att han blivit utnyttjad. Blev han våldtagen eller utnyttjad?

Gäller samma för båda könen?

• Svar på tråden Våldtäckt vs våldtäckt?
  • Cornellia

Givetvis gäller samma sak för båda könen.

Har man själv aktivt valt att ha sex så är det inte våldtäkt. Inte utnyttjande heller.

• elefantmamman

Det räknas väl som sexuellt utnytjande? Eller jag skulle räkna det som det.

Våldtäkt för mig är när man blir tvingad till sex genom fysiskt eller psykiskt tvång.

• Cornellia
    elefantmamman skrev 2011-03-10 18:21:19 följande:

Det räknas väl som sexuellt utnytjande? Eller jag skulle räkna det som det.

Våldtäkt för mig är när man blir tvingad till sex genom fysiskt eller psykiskt tvång.

Hur kan det räknas som sexuellt utnyttjande om man själv aktivt väljer att ha sex? Är all sex man har när man är full isf sexuellt utnyttjande om man ångrar sig dagen efter?
  • Priceless Perfection

Man säger väl ändå inte knökfull? Kraftigt berusad.

Tips 1: Nykter, nyktert tillstånd.
    Tips 2: Utnyttjad.
    Tips 3: Våldtäkt.

Enligt lag så är det våldtäkt om man har sex med en alltför berusad människa oavsett kön. Jag håller med.

Du är den enda som begränsar dig
  • elefantmamman

Är man så full att man inte kommer ihåg vad som hände så är man nog rätt plakat och därmed räknas det som sexuellt utnyttjande, enligt mig då.
    Man ska inte ha sex med en person som är så pass packad. Är båda så fulla tycker jag att det är annorlunda, men om en nykter, eller i alla fall en person som är så pass nykter att den vet vad den gör, tycker jag är det räknas som sexuellt utnyttjande.

• Trivelina
    elefantmamman skrev 2011-03-10 18:28:02 följande:
    Är man så full att man inte kommer ihåg vad som hände så är man nog rätt plakat och därmed räknas det som sexuellt utnyttjande, enligt mig då.
    Man ska inte ha sex med en person som är så pass packad. Är båda så fulla tycker jag att det är annorlunda, men om en nykter, eller i alla fall en person som är så pass nykter att den vet vad den gör, tycker jag är det räknas som sexuellt utnyttjande.
    Och tycker du så oavsett kön?
  • Vroooooom

Jag tycker samma sak gäller för båda könen och jag skulle nog inte tycka att det var sexuellt utnyttjande om båda var lika fulla. Däremot hade jag nog reagerat och tyckt att det var en form av utnyttjande om den ena var nykter och den andra skitfull.

A room without books is like a body without a soul
  • 100kgpappa

Bara för man inte minns något kan man ändån varit aktiv vid själva sexet. En polar till mig var otrogen på en fest en gång med en annan polares flickvän. Han hade ingen aning om det dan efter, inte ens när han blev upplyst om det inträffade mindes han det. Anser inte att blev våldtagen för det, att vara berusad fråntar en inte automatiskt ansvaret.

Den siste idioten är inte född...
Svar på tråden Våldtäckt vs våldtäckt?