• Längtandsfull

Kan man ha färdigblandad ersättning i kanna i kylen över natten?

Har förstått att vissa har färdigblandad ersättning i kylen som bara är att värma när det är matdags. Förstår att det är många BB som har redo i kyl.

Nu är min fråga om man kan ha färdigblandad ersättning i en ny oanvänd liknande saftkanna kallt i kylen..
    Eller måste man ha det i flaskorna?

Tänkte att man kunde göra så nattetid. Men vi har bara en flaska.

• Svar på tråden Kan man ha färdigblandad ersättning i kanna i kylen över natten?
  • Kakmonster

Jag har två flaskor med vatten och en behållare med pulver på sängbordet. Vattnet är kokt/avsvalnat i kyl och hinner bli rumstempererat när tjejen vaknar vid fyratiden. Har funkat hur bra som helst. Vi har alltid en supersvag lampa tänd under natten så jag kan se när jag skall pyttsa i pulvret i flaskan.

Ang färdigblandad, så vet jag inte. Jag har alltid gett "färsk".

• principessan

Ja du kan ha färdig i kylen. Men blanda runt ordentligt med en visp då ersättningen lägger sig i skikt när den får stå ett tag.

• Längtandsfull
    Kakmonster skrev 2011-03-09 19:21:13 följande:
    Jag har två flaskor med vatten och en behållare med pulver på sängbordet. Vattnet är kokt/avsvalnat i kyl och hinner bli rumstempererat när tjejen vaknar vid fyratiden. Har funkat hur bra som helst. Vi har alltid en supersvag lampa tänd under natten så jag kan se när jag skall pyttsa i pulvret i flaskan.

Ang färdigblandad, så vet jag inte. Jag har alltid gett "färsk".

Vi häller upp vatten i flaskan och i med pulvret och sen in i micron idag. ibland har jag varmt vatten i termos och pulver i doserare vid sängen..

Men jag tycker detta med att ha färdigblandad ersättning i kylen som bara är att värma på verkar smidigt.

• Längtandsfull
    principessan skrev 2011-03-09 19:24:48 följande:
    Ja du kan ha färdig i kylen. Men blanda runt ordentligt med en visp då ersättningen lägger sig i skikt när den får stå ett tag.
    Du menar precis innan jag häller upp i flaskan??
  • Lindreas

Vi har färdig i flaskor i kylen, det går snabbare än att börja joxa med kanna. Ta ut, skaka lite, micra, klart b

• Jenny Hä

Jo man kan förvara ersättning i max 6 timmar om jag inte har helt fel. Vi köpte en vattenkokare med olika temperaturer, bara att ställa den på 40 grader o trycka på knappen o vips så är det lagom varm , sen bara att blanda i pulver o mata... Klart en av det bästa saker jag har köpt till vår dotter .

• Anna björk84

Jag hade alltid färdiga flaskor i kylen Natte tid som bara var att micra! Funkade alldeles utmärkt!:)

• Längtandsfull
    Lindreas skrev 2011-03-09 19:26:27 följande:
    Vi har färdig i flaskor i kylen, det går snabbare än att börja joxa med kanna. Ta ut, skaka lite, micra, klart b
    Jo visst är det så men vi har bara en flaska och är inte så sugen på att köpa flera då denna kostar närmare 100kr
    Jenny Hä skrev 2011-03-09 19:26:34 följande:
    Jo man kan förvara ersättning i max 6 timmar om jag inte har helt fel. Vi köpte en vattenkokare med olika temperaturer, bara att ställa den på 40 grader o trycka på knappen o vips så är det lagom varm , sen bara att blanda i pulver o mata... Klart en av det bästa saker jag har köpt till vår dotter .
    Jo vi har det hyffsat enkelt idag också..
    Blandar vatten och pulver och in i micron.
    Men det låter ju ennu enklare om maten är färdigblandad
  • Lindreas
    Längtandsfull skrev 2011-03-09 19:31:06 följande:
    Jo visst är det så men vi har bara en flaska och är inte så sugen på att köpa flera då denna kostar närmare 100kr
    Jenny Hä skrev 2011-03-09 19:26:34 följande:
    Jo vi har det hyffsat enkelt idag också..
    Blandar vatten och pulver och in i micron.
    Men det låter ju ennu enklare om maten är färdigblandad
    Har ni precis börjat med ersättning? Vi hade också bara en i början, men det funkade inte. De vi hade i början kostade också rätt mycket, men vi insåg rätt snart att grabben inte alls behövde några specialflaskor. De flaskor som finns idag har allihop luftventil och ger inte mer magont än andra.
Svar på tråden Kan man ha färdigblandad ersättning i kanna i kylen över natten?