• johanskii

väljer ni hunden eller människan?

om ni har hund och skaffar tjej/kille som är allergisk, gör ni då er av med hunden eller får tjejen/killen acceptera att ni hade hund först och därmed stå ut med sin allergi alternativ flytta? 

Ni som tycker att man ska behålla hunden, hade ni gjort samma sak mot era barn? om ni har först hund och tjej/Kille och sedan får ni barn och erat barn blir allergisk, ska då ungen stå ut med allergin alternativt flytta för att ni ska kunna ha kvar hunden?

själv tycker jag man är fuckad i skallen om man väljer ett djur före en människa i båda fallen.  
  • Svar på tråden väljer ni hunden eller människan?
  • leolina1980

Jag skulle välja katterna före en ny pojkvän men barnen kommer självklart alltid först. Jag tycker man är fuckad i skallen om man tror att ens egen åsikt är den ända rätta och att alla andra är fuckade i skallen.

• Blablabla

Jag tycker inte man är "fuckad" i skallen om man väljer hunden. Har man alltid haft en hund & är en sk "hundmänniska" då trivs man nog inte med en annan livsstil. Tror man har det bättre med någon annan då.

Att du tar upp saken med barn är bara löjligt. Det går inte att jämföra.

Personligen så förstår jag inte varför man ens vill ha husdjur ;) Men jag förstår folk som har en speciell livsstil.

• Shorona

Om min mans allergi skulle komma tillbaks skulle jag omplacera min katt. Har haft henne i snart nio år och älskar henne något otroligt. Men min man skulle vinna det loppet.

• johanskii
    Blablabla skrev 2011-03-09 17:42:11 följande:
    Jag tycker inte man är "fuckad" i skallen om man väljer hunden. Har man alltid haft en hund & är en sk "hundmänniska" då trivs man nog inte med en annan livsstil. Tror man har det bättre med någon annan då.

Att du tar upp saken med barn är bara löjligt. Det går inte att jämföra.

Personligen så förstår jag inte varför man ens vill ha husdjur ;) Men jag förstår folk som har en speciell livsstil.
    jag tycker inte det är löjligt, jag vet flera stycken som har kvar sina djur trots att deras barn har allergi mot hundarna och katterna och hästarna dem har. varför är det löjligt att fråga det då?
  • johanskii
    leolina1980 skrev 2011-03-09 17:42:09 följande:
    Jag skulle välja katterna före en ny pojkvän men barnen kommer självklart alltid först. Jag tycker man är fuckad i skallen om man tror att ens egen åsikt är den ända rätta och att alla andra är fuckade i skallen.
    din sista mening håller jag fullständigt med om, alltså att man är fuckad om man tror att ens egen åsikt är den enda rätta. Men vad hade det med frågan att göra undrar jag?
  • Buster78
    leolina1980 skrev 2011-03-09 17:42:09 följande:
  • leolina1980
    johanskii skrev 2011-03-09 18:03:06 följande:
    din sista mening håller jag fullständigt med om, alltså att man är fuckad om man tror att ens egen åsikt är den enda rätta. Men vad hade det med frågan att göra undrar jag?
    Varför kallar du alla som tycker annorlunda än dig fuckade i skallen??
    johanskii skrev 2011-03-09 17:36:41 följande:
    själv tycker jag man är fuckad i skallen om man väljer ett djur före en människa i båda fallen.  
  • Isnogood
    johanskii skrev 2011-03-09 17:36:41 följande:
    om ni har hund och skaffar tjej/kille som är allergisk, gör ni då er av med hunden eller får tjejen/killen acceptera att ni hade hund först och därmed stå ut med sin allergi alternativ flytta? 

Ni som tycker att man ska behålla hunden, hade ni gjort samma sak mot era barn? om ni har först hund och tjej/Kille och sedan får ni barn och erat barn blir allergisk, ska då ungen stå ut med allergin alternativt flytta för att ni ska kunna ha kvar hunden?

Jag och du har säkert skilda åsikter om mer än EN sak.
    SKILLNADEN mellan oss är att jag är så pass vuxen att jag inte skulle säga att du är FUCKAD I SKALLEN för det.

Jag diskuterar gärna det mesta med människor även om vi har vilt skilda åsikter, men med vuxna människor som kan acceptera att andra människor kan ha andra åsikter.
    I live on the dark side...the devil is my confederate
  • johanskii
    Isnogood skrev 2011-03-09 18:11:34 följande:
    Jag och du har säkert skilda åsikter om mer än EN sak.
    SKILLNADEN mellan oss är att jag är så pass vuxen att jag inte skulle säga att du är FUCKAD I SKALLEN för det.

Jag diskuterar gärna det mesta med människor även om vi har vilt skilda åsikter, men med vuxna människor som kan acceptera att andra människor kan ha andra åsikter.
    men jag kan inte acceptera att människor har olika åsikter? jag undrar vart du läser in det.
Svar på tråden väljer ni hunden eller människan?