• tummeliten

sätter era prematur barn oxå lätt i halsen?

min dotter har när hon blivit nerlagd i vagn och säng spytt rakt ut och satt i halsen så hon inte har fått luft och spytt mat plus slem..har varit 1ggr till akuten nu hände det igen..orolig..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-09 14:45
    hon är född i vecka 24+1

• Svar på tråden sätter era prematur barn oxå lätt i halsen?
  • Toffeeluv

MIn tjej sätter lätt i halsen, inte så som du beskriver men med mat o sitt eget spott. Som att hon sväljer fel eller nåt. Ser läskigt ut. Hon är född 32+0. Jag har inte ens tänkt tanken att det kan vara pga prematur..

• gosnosens mamma

Min lille satte också jättelätt i halsen, främst vätskor. Jag var jättenojig med att våga ge honom bitar när det var dags för det. J blir 2 år nu nästa vecka och jag överdriver nog delning av mat fortrafande, i andras ögon. Men har man sett sitt barn bli blå i ansiktet pga att han satte ersättning i halsen ( var fortfarande kvar på neo när det hände, som tur var) så är man nojig, iallafall jag! ;) J är född i vecka 26+5!

• hama06

Min lille son satte ofta i halsen förut när han ammade, hände nästan minst en gång vid varje tillfälle. Nu händer det ibland när han ätit. Ser lite läskigt ut ibland men tydligen inte farligt. Frågade en gång på BVC om detta och de sa bl.a. att det kan bero på magmunnen, att den inte var helt utvecklad så den kunde stängas ordentligt och då kommer det upp mat, speciellt när de ligger ner. Har blivit bättre med tiden. Sonen är född 31+3 och är nu 4 mån korrigerat. 

Svar på tråden sätter era prematur barn oxå lätt i halsen?