• Lovey

Hur mycket pengar spenderar du på din(a) katt(er) i månaden?

Hur många katter har du?

Vad äter de för mat?

Hur ofta köper du ny mat och vad kostar den?

Vilken kattsand?

Hur ofta köper du ny kattsand och vad kostar den?

Försäkring? Pris? 

• Svar på tråden Hur mycket pengar spenderar du på din(a) katt(er) i månaden?
  • emelillen

Vi lägger ungefär 700 i månaden. 
    Kattsand har vi everclean lavendel, kostar 200:- (har jag för mig), och en sån kartong i månaden.
    Mat köper vi Royal Canins Hair & Skin, 4kg kostar 429:-, en påse/månad (en av våra katter äter enbart den maten, har provat med en massa andra sorter, men hon svälter hellre än äter det som ges).
    Har faktiskt ingen försäkring på katterna... två renrasiga skogisar.

Loppan ♥ född 2010-05-05 | Bebis i magen ♥ BF 2011-07-29
  • puzzlet

1 Katt (hade två men den ena dog tyvärr)
    Blötmat, ca 40 kr/vecka (hon har dåliga tänder därför går torrfoder bort)
    Kristallsand, ca 140 kr/månad
    If försäkring ca 120 kr /månad, IF är det enda försäkringsbolaget som täcker FORL, en vanlig och mycket smärtsam tandsjukdom. Vi har en extra försäkring på katten, normalpris ligger på ca 100 kr/månad.

• Cornette

Har två bondkatter utan försäkring. De äter Friskies torrfoder för ca 100:-/månad. Kattsand brukar bli Clumpys (tror jag det heter) och det går ca ½ säck /månad eftersom de går ute också. Totalkostnaden på båda brukar bli typ 150:-/månad

• lövet2

Nu är vår käre katt hädangången sedan några månader tillbaka, men han var i alla fall alltid billig i drift:

Hur många katter har du?
    *1 katt

Vad äter de för mat?
    *Mest råttor, möss och fåglar med tillägg av lite köpt blöt- och torrfoder

Hur ofta köper du ny mat och vad kostar den?
    *Vanliga kattmatsburkar. I yngre år åt han 2-3 burkar i veckan, men de sista åren kunde han inte jaga så bra själv. Då gick det 1½ burk Whiskas om dagen + en skål torrfoder.

Vilken kattsand?
    *Ingen alls. Han var utekatt.

Försäkring? Pris?
    *Ingen försäkring.

• nemo1
    Cornette skrev 2011-03-09 09:45:33 följande:
    Har två bondkatter utan försäkring. De äter Friskies torrfoder för ca 100:-/månad. Kattsand brukar bli Clumpys (tror jag det heter) och det går ca ½ säck /månad eftersom de går ute också. Totalkostnaden på båda brukar bli typ 150:-/månad
    Jag ser att du bryr dig väldigt lite om dina katter. Ingen försäkring OCH att dom äter FRISKIS???? Vad hade du tänkt göra när den hemska maten du ger börjar visa vad den går för? Friskis är det sämsta skiten du kan ge dina katter. Åt helsike för mycket spannmål och magnesium som båda ger stor risk för urinsten. Kommer att kosta dig skjortan utan försäkring när dom får problem. Men du tänker väl som många andra, händer det så får jag väl avliva...eller...?
  • nemo1

Att ni inte skäms alla ni som inte försäkrar era katter, att ni ens har mage att skriva det här också.

• Den allsmäktige

Nemo, vi som inte försäkrar våra katter kanske är villiga att ta kostnaderna OM de dyker upp!

• Lördagkväll

Har 1 katt

ja utslaget så borde det hamna runt 300kr/månaden

Mat: Mjau en 2kg:s säck för drygt 50spänn eller nått sånt i månaden
    Kattsand: everclean 200kr räcker i en månad typ
    Försäkring: 38kr månaden

• stenfalk

2 katter, totalt kostar de ca 550 i månaden.

Köper Eukanaba Renal då ena katten har njurproblem. Foder för ca 400 kronor i månaden.

Bränslepellets i kattlådorna (det mest suveräna strö jag någonsin prövat!). 40-50 kronor för en 16-kilossäck. Räcker i ca 2 månader.

Agria veterinärvårdsförsäkring, 1600 kronor per år totalt. 

• Stars

Jag har inga katter längre men jag kan svara för när jag hade katter:
    Jag hade två katter.

Vad äter de för mat?
    Kött, främst kyckling. Ibland köpte jag burkmat.

Vilken kattsand?
    Everclean! och skulle aldrig aldrig aldrig ens tänka tanken att använda någonting annat.

Hur ofta köper du ny kattsand och vad kostar den?
    varannan månad. kommer inte ihåg vad den kostade.

Totalpriset för två katter brukade ligga på runt 1000 kr i månaden.

Svar på tråden Hur mycket pengar spenderar du på din(a) katt(er) i månaden?