Första tanden tappad när?
En enkel fråga: Hur gammalt har ert/era barn varit när de tappat sin första mjölktand?
En enkel fråga: Hur gammalt har ert/era barn varit när de tappat sin första mjölktand?
Thyra var bara 5 år.... Men så fick hon första tanden väldigt väldigt tidigt oxå, blott 3 månader.
har en dotter på 5 år och 4 månader, och här sitter de stenhårt
Hennes 1 vecka yngre kompis har tappat 2 st redan.
Dottern tappade sin första tand en månad innan hon skulle fylla sju. Som hon hade väntat....inte kul att vara sist i klassen med att tappa första tanden. Jag trodde hon skulle tappa flera snabbt efter första men till andra tanden tappades dröjde det åtta månader och hon har fortfarande bara tappat två. Är nu sju år och nio månader.
Dottern var 7,5 år när hon tappade första tanden
Sonen var 6,5 år
Tack för era svar.
Dottern ifråga är 5 år och 1 månad. Hon säger själv att hon har en lös tand, lite svårt att avgöra om den är lös eller inte tycker jag. Dessutom tyckte jag att det verkade lite tidigt eftersom det var något som jag trodde hände i 6-7 års åldern. Men jag googlade lite och utifrån era svar så har jag förstått att 5 år inte är helt ovanligt..
Sonen blir 6 år om drygt 2 månader och har två jättelösa tänder som kommer lossna när som helst.
Min dotter är tappade 2 st strax innan hon fyllde 5 år (i feb) och nu har hon 2 till lösa.
Dottern var 5 år och 3 mån.
Men sonen var nog ca 4 -5 år, han var väldigt tidig iaf och har tappat hur många som helst!
dottern var 4 år 7 mån
William var 4 år och 4 mån när första föll men det hade vart lös länge, säkert 6 mån.
Igår trillade tand nr 7 ut och han fyller 6 år om 1 månad.
Fick första tanden runt 5 månaders ålder så det ska bli spännande och se om lillebror är lika tidig på tappa sina för han fick tänder redan när han var 4 mån.
min äldsta var 4 år när han tappade sin första, har tappat de som man "brukar" tappa när man är 9 år och fyller 8 i sommar. Han fick första tanden när han var 3-4 mån. Mellantjejen har inte tappat någon än hon fyllde 4 i dec....