• snöflingan84

Första tanden tappad när?

En enkel fråga: Hur gammalt har ert/era barn varit när de tappat sin första mjölktand?

• Svar på tråden Första tanden tappad när?
  • Smörblomman78

Thyra var bara 5 år....  Men så fick hon första tanden väldigt väldigt tidigt oxå, blott 3 månader. Glad

Stolt Mamma till två Prinsessor på jorden och en liten Prins i himlen.
  • mammaNena

har en dotter på 5 år och 4 månader, och här sitter de stenhårt
    Hennes 1 vecka yngre kompis har tappat 2 st redan.

• berenjena

Dottern tappade sin första tand en månad innan hon skulle fylla sju. Som hon hade väntat....inte kul att vara sist i klassen med att tappa första tanden. Jag trodde hon skulle tappa flera snabbt efter första men till andra tanden tappades dröjde det åtta månader och hon har fortfarande bara tappat två. Är nu sju år och nio månader.

• Busbellan

Dottern var 7,5 år när hon tappade första tanden
    Sonen var 6,5 år

Mamma till Nora, August och Ella
  • snöflingan84

Tack för era svar.

Dottern ifråga är 5 år och 1 månad. Hon säger själv att hon har en lös tand, lite svårt att avgöra om den är lös eller inte tycker jag. Dessutom tyckte jag att det verkade lite tidigt eftersom det var något som jag trodde hände i 6-7 års åldern. Men jag googlade lite och utifrån era svar så har jag förstått att 5 år inte är helt ovanligt..

• Vim

Sonen blir 6 år om drygt 2 månader och har två jättelösa tänder som kommer lossna när som helst.

• Förstaögonkastet

Min dotter är tappade 2 st strax innan hon fyllde 5 år (i feb) och nu har hon 2 till lösa.

• sommar 77

Dottern var 5 år och 3 mån.

Men sonen var nog ca 4 -5 år, han var väldigt tidig iaf och har tappat hur många som helst!

• Nalle Puh73

William var 4 år och 4 mån när första föll men det hade vart lös länge, säkert 6 mån.
    Igår trillade tand nr 7 ut och han fyller 6 år om 1 månad.
    Fick första tanden runt 5 månaders ålder så det ska bli spännande och se om lillebror är lika tidig på tappa sina för han fick tänder redan när han var 4 mån.

♥ William och Elias, Mina älskade trollungar. William 050507 Elias 080623 ♥
  • Alexis mamma

min äldsta var 4 år när han tappade sin första, har tappat de som man "brukar" tappa när man är 9 år och fyller 8 i sommar. Han fick första tanden när han var 3-4 mån. Mellantjejen har inte tappat någon än hon fyllde 4 i dec....

Svar på tråden Första tanden tappad när?